وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بدون اشاره به جنایت‌های این رژیم در غزه، مدعی شد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد شایستگی ریاست این سازمان را ندارد. 

آنتونیو گوترش

به گزارش همشهری آنلاین، به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل روز سه شنبه در نشست خبری در مقر سازمان ملل در شهر «ژنو» در سوئیس مدعی شد که گوترش شایسته رهبری سازمان ملل نیست.

بر اساس این گزارش، دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت:«حمایت مطلوب از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و سازمان ملل ۱۰۱ نفر از نیروهایش را در جنگ غزه از دست داده است».

دبیر کل سازمان ملل گفت:«من از گسترش درگیری‌ها به لبنان و دیگر مناطق به شدت نگران هستم.»

کوهن بی توجه به انتقادهای جهانی به بمباران‌های غزه در ادامه این نشست خبری گفت:«گوترش هیچ روند صلحی را در منطقه ترویج نکرد. گوترش، مانند همه کشورهای آزاد، باید صریح و با صدای بلند بگوید که غزه را از دست حماس آزاد کنید.»

دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا نیز گفته بود که شمارغیرنظامیان کشته شده در نوارغزه نشان می‌دهد که در عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در غزه یک اشکال آشکار وجود دارد.

گوترش گفت:«وقتی به شمار غیرنظامیانی که در عملیات‌های نظامی کشته شده‌اند نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در آن یک اشکال آشکار وجود دارد.»

وی افزود:«مهم است که به اسرائیل بفهمانیم مشاهده روزانه تصویر وحشتناک نیازهای بشردوستانه مردم فلسطین در تضاد با منافع اسرائیل است و این به اسرائیل در ارتباط با افکار عمومی جهانی کمک نمی‌کند.»

سازمان دیدبان حقوق بشر جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که حملات بی وقفه اسرائیل به غزه موجب نابودی بخش بهداشت غزه شده است.

کد خبر 807507
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 6
    آمریکا با پشتیبانی از صهیونیست‌ها اشتباهات تاریخی خود را تکرار می کند بزرگترین اشتباه آمریکا حمایت جنون‌آمیز از رژیم صهیونیستی است.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 7
    حماس تسلیم شدنی نیست/ تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و به همراه برخی کشورهای اروپایی در جنگ نوارغزه هیچ ارتباطی و ربطی با جنگ، مبارزه و مقابله به حماس ندارد و از 15 مهرماه تاکنون هم نداشته است و در این مدت 39 روز 100 درصد فقط بیش از 12 هزار نفرمردم غزه را قتل عام کردند و هنوز هم قتل عام می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 6
    1 - سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان در فلسطین، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. 2 - شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان در فلسطین، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. 3 - شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان در فلسطین، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 4
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - غرب 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند. صهیونیست ها و تروریست ها و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب جنایت می کنند و آدم می کشند.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 4
    در این مدت 39 روز به خاطر تجاوزات جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 1.9میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل و آمریکا مایه تأسف است نتانیاهو با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود. وزیر جنگ اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود ارتش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 4
    در این مدت 39 روز اسراییل به همراه آمریکا و انگلیس بیش از 70 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخت
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 4
    بنده ازحمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه حمایت و استقبال می کنم. پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نظامیان آمریکا حق حضور در شرق سوریه را ندارند. حضور نیروهای آمریکا در سوریه غیر قانونی و برای حمایت از تروریست است. اسرائیل جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهرماه تاکنون غزه را به جهنم تبدیل کرده است. رژیم صهیونیستی جنایتکار بیمارستان‌ها را به طور مستقیم هدف قرار می‌دهد.
  • بابائی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 4
    آمریکای جنایتکار مدعی حقوق بشر است از سال 1945 تاکنون در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 4
    سازمان‌های بین‌المللی برخورد قاطعی با جنایتکاران صهیونیست انجام نمی‌دهند سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد برخورد قاطعی با جنایتکاران صهیونیست انجام نمی‌دهند و برخی کشورهای منطقه هم متأسفانه ساکت هستند. حمایت از مردم مسلمان غزه یک واجب دینی، عقلی، عرفی و انسانی است و کمترین کاری که ما باید انجام دهیم، ابراز همدردی است. این‌طور تصور نشود که حرکت و ایستادگی این عزیزان که در خط مقدم قرار دارند، بدون مبناست! این افراد جهان‌بینی دارند. مردم مظلوم غزه، مسلمان هستند و با ایمان به خداوند ایستادگی می‌کنند. به قول یکی از عزیزان، این مردم شهید متولد می‌شوند و زنان، نوزادان خود را به قصد شهادت در راه خدا به دنیا می‌آورند. مردم فلسطین به نقش انسان در تغییر شرایط آگاهی دارند و می‌دانند که اگر گذشتگانشان با دشمن سازش کردند، طبق آیه «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»، آنها می‌توانند شرایط را تغییر دهند.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 5
    نتانیاهو جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. نتانیاهو درغزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان بین المللی کیفری محاکمه شود.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 3
    آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 4
    چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹/ جو بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. جو بایدن در غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان بین المللی کیفری محاکمه شود. اسرائیل و آمریکا کشتار زنان، کودکان و نوزادان را متوقف کنند.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 4
    اسرائیل بدون کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب توان جنگ طولانی علیه غزه را ندارد
  • حرف دل همه مردم دنیا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 4
    دبیرکل سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا و غرب را بگیرد، باید استعفا بدهد. حرف دل همه مردم دنیا
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      به جای خودت حرف بزن نه هشت میلیارد
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 4
    سکوت جامعه جهانی در قبال نسل کشی در غزه توسط صهیونیست ها به همراه آمریکا و برخی کشورهای غربی درست نیست
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 4
    چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳/ اسرائیل هیچ مدرکی درباره استفاده حماس از بیمارستان‌‌ها ندارد/ تل‌آویو در غزه جنایت جنگی انجام می‌دهد
  • بابائی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 3
    55 حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه طی یک ماه گذشته خیلی کم است و این در حالی است که اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در این مدت 40 روز بیش از 999 هزار هوا، دریا و زمین به نوار غزه حمله کرده است.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 2
    چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸/ 55 حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه طی یک ماه گذشته خیلی کم است و این در حالی است که اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در این مدت 40 روز بیش از 999 هزار بار هوا، دریا و زمین به نوار غزه حمله کرده است.
  • یحیی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 2
    دولت بی‌ریشه اسرایل زبانش هم دراز است توقع دارد همه دنیا از آن طرفداری کنند مثل امریکاه اروپا این غده سلطانی آخرش متلاشی خواهد شد توسط خود فلسطین دیر ویازود از بین رفا رفتنی است بخدا سخنان امام خمینی را باید با آب طلا درکتاب های دنیا چاب کرد درمورد این میکروب شناخته نشده که توسط امریکاه واروپا ساخته شده برای نابودی انسانیت درخاوارمیانه