گوترش گفت: «محله‌های آنها (ساکنان غزه) از بین رفته. عزیزانشان کشته‌ شده‌اند. از آسمان بمب می‌بارد و از نیازهای پایه‌ایشان شامل غذا، آب، دارو و برق محروم مانده‌اند. میزان کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند قطره‌ای در اقیانوس هستند و جامعه بین‌المللی بایستی برای محافظه از غیرنظامی‌ها دست به اقدام بزند.»

گوترش

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز اوضاع نوار غزه برای ساکنان این منطقه را «یک کابوس بی‌پایان» توصیف کرد و خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای محافظت از غیرنظامی‌ها شد.

او گفت: «محله‌های آنها (ساکنان غزه) از بین رفته. عزیزانشان کشته‌ شده‌اند. از آسمان بمب می‌بارد و از نیازهای پایه‌ایشان شامل غذا، آب، دارو و برق محروم مانده‌اند. میزان کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند قطره‌ای در اقیانوس هستند و جامعه بین‌المللی بایستی برای محافظه از غیرنظامی‌ها دست به اقدام بزند.»

گوترش تصریح کرد: «اوضاع در غزه برای شهروندان یک کابوس انسانی بی‌پایان است.»

ساعتی قبل‌تر، «هانی محمود» گزارشگر شبکه خبری الجزیره در «خان یونس» واقع در جنوب غزه گزارش داد حملات مرگبار رژیم اسرائیل در سراسر منطقه ادامه دارد.

هانی محمود می‌گوید شهر غزه و بخش‌های شمالی منطقه هدف بمباران‌های سنگین شبانه رژیم اسرائیل قرار گرفتند و به نظر می‌رسید مراکز درمانی هدف اصلی این حملات هستند.

به گفته «محمود» به نظر می‌رسد قصد اسرائیل ارسال این پیام به تیم‌های پزشکی و پناهندگان فلسطینی بود که هیچ جا، حتی داخل بیمارستان برای پناه گرفتن امن نیست.

در ساعات پایانی شب گذشته، بیمارستان الشفا با گلوله‌های تانک و حملات هوایی مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه آن 6 نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در مرکز غزه، بیمارستان‌های «النصر» و «الرنتیسی» هدف قرار گرفتند. خودروهای زرهی و تانک‌های اسرائیلی این دو بیمارستان را محاصره کرده و آنها را به صورت مستقیم با تانک گلوله‌باران کردند.

بیشتر بخوانید
سی‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی»‌|ادامه بمباران بیمارستان کودکان غزه/ ضربات بزرگ مقاومت لبنان به اشغالگران/آتش‌بس 4 ساعته اجرایی می‌شود

واکنش گزارشگر سازمان ملل به وقفه‌های جنگی 4 ساعته در غزه: طعنه‌آمیز و بی‌رحمانه است

نتانیاهو: دنبال اشغال یا حکمرانی بر غزه نیستیم

بیمارستان اندونزیایی غزه که در روزهای گذشته میزبان ساکنان شمال غزه بوده نیز یک بار دیگر مورد حمله قرار گرفت و بمباران‌ موجب تخریب زیرساخت‌های بیمارستان و جاده‌های منتهی به درب ورودی آن شد.

در همین راستا، «فرانسسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی فلسطینی تصمیم اسرائیل برای ایجاد وقفه‌های 4 ساعته در جنگ را «بسیار بی‌رحمانه و طعنه‌آمیز» توصیف کرده است.

وی گفت: «در غزه، در این سرزمین کوچکی که مردم در حصر افتاده‌اند بمباران‌های مستمر ادامه داشته و هر هفته 6000 بمب بر روی این باریکه ریخته شده است.»

فرانسیسکا آلبانیز گفت: «اکنون با وقفه 4 ساعته‌ای موافقت شده برای اینکه به مردم اجازه داده شود نفس بکشند و صدای زندگی بدون بمباران را به یاد بیاورند. بسیار بی‌رحمانه و طعنه آمیز است.»

جان کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید روز گذشته (پنجشنبه) مدعی شد رژیم اسرائیل با برقراری وقفه‌های جنگی 4 ساعته در شمال غزه موافقت کرده است. او گفت: «تل‌آویو به ما اعلام کرده است که در این بازه زمانی روزانه هیچ گونه عملیات نظامی انجام نخواهد داد.»

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید در ادامه برقراری وقفه چند ساعته را با هدف تسهیل روند تخلیه شمال غزه از هزاران غیرنظامی ساکن در این منطقه و کوچ دادن آن‌ها به مناطق جنوبی اعلام کرد.

کربی در پایان صحبت‌های خود ابراز داشت: کاخ سفید در زمان حاضر از گزینه برقراری آتش‌بس کامل در غزه حمایت نمی‌کند.

با وجود این، مقام‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه در غزه «وقفه‌های محلی تاکتیکی» وجود خواهد داشت تلاش کردند این مسئله را کوچک‌نمایی کنند.

شمار فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به 10790 رسیده است. 4412 نفر از شهدا کودک و 2918 نفر از آن‌ها زن هستند. بیش از 26000 نفر هم زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی بامداد جمعه چندین بیمارستان را هدف حملات وحشیانه خود قرار داد. چندین موشک بامداد جمعه به نزدیکی بیمارستان اندونزیایی غزه اصابت کرد که محل اسکان هزاران نفر از آواره‌ها و زخمی‌های فلسطینی است.

نهادهای مختلف بین‌المللی به هشدارها درباره فروپاشی قریب‌الوقوع نظام بهداشت و درمان غزه در اثر محاصره تمام عیار و بمباران بی‌وقفه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کد خبر 806050
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    جناب گوترش، دبیر کل سازمان ملل، اینکه فقط وفقط از وضعیت غزه و مردم غزه خبرهای ناگواری ارائه نمایید ، هیچ دردی از مردم جهان و بخصوص مردم غزه درمان نخواهد شد . ناسلامتی جنابعالی دبیر کل سازمان ملل هستید و باید با شورای امنیت ، سازمان حقوق بشر و دیگر نهادهای ها جلوی وحشی گری های رژیم صهیونیستی را خیلی پیشتر از این گرفته باشید .
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 0
    اگر یک یهودی کشته شودکه غوغای برپا می‌شود. اما اگر ۱۱ هزار مسلمان کشته شود همه لال میشوند. انگار مرده اند
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون چرا جرات تجاوز و حمله به کره شمالی را ندارند. ساخت بمب اتمی در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط واجب است. اسرائیل در جنگ غزه از انواع بمب های ممنوعه ساخت آمریکا و هم غرب استفاده می کند سوال اینجاست که پس چرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب نمی شود. آمریکا شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. غرب شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است. ‌رژیم صهیونیسیتی سگ هاری است که پروژه‌های آمریکا را اجرایی می‌کند. رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا بزرگترین نسل کشی جهان در دهه های اخیر را ثبت کرد.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن ۳۶ روز جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه و به شهادت رساندن بیش از ۱۱ هزار فلسطینی که اکثر آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، گفت: «در حالیکه اسرائیل هر اقدامی را برای خودداری از آسیب زدن به غیرنظامیان انجام می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد تا از مناطق درگیری خارج شوند، حماس داعش هر اقدامی را انجام می‌دهد تا مانع از خروج آن‌ها به مناطق امن شود و از آن‌ها بعنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کند». بی‌تفاوتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص جان غیرنظامیان غزه در شرایطی است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، روز گذشته (جمعه ۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان)، خبر داد که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. القدره در عین حال خبر داد از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    حادثه غزه نشان داد نژادپرستی خطرناک‌ترین تفکر است. دشمن صهیونیستی به دنبال تبدیل بیمارستان‌های غزه به گورستان است.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است. رژیم صهیونیستی با حمایت انگلیس مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است. رژیم صهیونیستی با حمایت آلمان مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است رژیم صهیونیستی با حمایت کانادا مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آمریکا جنایتکار مدام پیام می‌دهد دامنه جنگ گسترش نیابد در صورتی که ماشین جنگی در غزه در اختیار آمریکایی‌هاست. آمریکا جنایتکار مانع آتش بس در غزه است.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است رییس‌جمهور آمریکا جنایتکار مانع آتش بس در غزه است.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آمریکا جنایتکار بانی و حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. آمریکایی ها جنایتکار مانع آتش بس در غزه هستند
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    خاک تو سر سازمان ملل و تو ... وهمه دروغ گوهای عالم