سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

غیر از روز افتتاح، قطاری در خط آهن اصفهان - شیراز تردد نداشته است

حسن زیاری مدیرعامل راه‌آهن درباره خط‌آهن اصفهان - شیراز گفت: به غیر از رفت و برگشت قطار مسافران شیراز به مشهد که زمان افتتاح مسیر صورت گرفت، قطاری در این خط تردد نداشته و مسیر در حال تکمیل بوده است.

معاون وزیر راه و ترابری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: برای نیمه شعبان نیز مجوز حرکت قطار در این خط و جابه‌جایی مسافر داده شده و بلیت زائران بارگاه امام رضا(ع) به مسافران فروخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از نیمه شعبان نیز هر 15 روز یک‌بار 2‌قطار رفت و برگشت در این خط تردد خواهند کرد و طی این فاصله مجددا عملیات تکمیلی زیرساختی انجام می‌شود.

زیاری با اعلام اینکه خط ریلی -   ارتباطی کشورمان با اروپا تخریب شده، از برنامه‌ریزی برای ترمیم آن خبر داد و گفت: 11 مرداد ماه سال‌جاری بر اثر رانش زمین در تپه خوی، خطوط راه‌آهن ایران - اروپا به طول 300 متر تخریب شد و درپی آن کارگروه ویژه‌ای برای تثبیت رانش زمین و بررسی راه‌های برقراری مجدد ارتباط در این محور تشکیل شده است.

از آنجا که این خط ریلی، پل ارتباطی کشورمان با اروپاست، مدیرعامل را‌ه‌آهن اعلام کرد که ترمیم مسیر توسط تیم فنی و بازسازی راه‌آهن آغاز و کمتر از یک هفته این مسیر مجددا راه‌اندازی می‌شود.

زیاری اظهار کرد: درصورت متوقف شدن رانش زمین در مسیر رازی - میلادی در استان آذربایجان غربی (بخشی از خط آهن ایران -‌ اروپا) ترمیم مسیر توسط تیم فنی و بازسازی راه‌آهن آغاز و کمتر از یک هفته این مسیر مجددا راه‌اندازی می‌شود.

با تخریب زیرساخت‌های خط آهن این مسیر در مساحتی به طول حدود 200 کیلومتر و عمق دو متر بر اثر رانش طبیعی زمین در روز یکشنبه در استان آذربایجان غربی، امکان هرگونه حمل‌ونقل بار و مسافر غیرممکن شده است.

وی افزود: تیم‌های فنی و کارشناسی در حال بررسی هستند که اگر از تثبیت رانش زمین مطمئن شوند عملیات بازسازی مسیر آغاز خواهد شد و در این صورت ظرف مدت کمتر از یک هفته این مسیر بازسازی خواهد شد و قطار در آن به حرکت در می‌آید.

کد خبر 87075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز