سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیئت نظارت بر مطبوعات در آخرین جلسه خود روزنامه "حیات نو اجتماعی" را توقیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه هیأت نظارت برمطبوعات، در بیست و دومین جلسه از دوازدهمین دوره این هیأت موضوع تخلفات متعدد روزنامه "حیات نو اجتماعی" به خصوص تخلف از مفاد بندهای ماده 6 قانون مطبوعات مطرح و مستند به تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، روزنامه مذکور توقیف شد.

هیأت نظارت برمطبوعات همچنین مقرر کرد، پرونده این روزنامه برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارسال شود.

بیانیه دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات حاکی است: "روزنامه "حیات نو اجتماعی" پس از برکناری مدیرمسئول آن توسط صاحب امتیاز، فاقد مدیرمسئول قانونی بوده که در این مورد و نیز سایر تخلفات شکلی و محتوایی آن تاکنون از سوی اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی و نیز هیأت نظارت بر مطبوعات، تذکرات کتبی و شفاهی متعدد دریافت کرده است.

بر اساس این بیانیه ، این روزنامه فاقد زمینه انتشار سیاسی بوده، اما در شماره‌های متعدد حجم قابل ملاحظه‌ای از مطالب خود را به طرح مسایل سیاسی ـ به ویژه موضوعات تفرقه‌انگیز و تنش‌آفرین سیاسی ـ اختصاص داده بود.

"روزنامه "حیات نو اجتماعی" به صاحب امتیازی جناب آقای سیدهادی خامنه‌ای منتشر می‌شد."

در بیانیه هیأت نظارت بر مطبوعات همچنین آمده است: "در شرایط حساس کنونی که قدرتهای مستکبر و مستبد جهانی در پی ایجاد کشمکش‌های سیاسی در کشور و تفرقه افکنی در صفوف مستحکم ملت بیدار ایران اسلامی هستند، انتظار می‌رود رسانه‌های گروهی ـ  به خصوص مطبوعات کشور ـ ضمن پایبندی به رسالتهای رسانه‌ای خود، از تشویش اذهان عمومی و قرار دادن قشرهای مختلف مردم در مقابل یکدیگر پرهیز کرده و منافع ملی و مصالح عمومی را بر تمایلات شخصی و گرایش‌های گروهی که مطلوب دشمنان تاریخی اسلام، ایران و ملتهای آزادیخواه است، ترجیح دهند".

هیأت نظارت برمطبوعات برای چندمین بار بر وظیفه ملی و رسالت مطبوعات در قبال سرنوشت و اراده ملت تأکید کرده و انتظار دارد مدیران رسانه‌ها با برخوردی مسئولانه، ایجاد فضای همگرایی و همدلی در کشور را اولویت کار خود قرار دهند.

کد خبر 96909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز