چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی: حساس‌ترین بازی روز چهارشنبه رقابت‌های لیگ برتر که در چارچوب بازی‌های هفته بیست و یکم برگزار می‌شود، دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و صبای قم است که در شهر قم برگزار می‌شود.

شاگردان کرانچار هفته گذشته در ورزشگاه آزادی، پاس همدان را به سختی شکست دادند و با تنها گل میثم بائو به مکان سوم جدول صعود کردند اما برای ماندن در این جایگاه با توجه به فشردگی جدول و فاصله کم تیم‌ها، باید به دنبال کسب 3 امتیاز از مسابقه امروز باشند. طبق اظهارات حبیب کاشانی، کرانچار تنها دو بازی فرصت پیدا کرد تا شرایط تیمش را بهبود ببخشد و به نتایج مورد انتظار دست یابد. بخش اول از فرصت سرمربی کروات، بازی خانگی مقابل پاس بود که با پیروزی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید اما بخش دوم مسابقه امروز مقابل صبا خواهد بود. نتیجه این بازی هم در سرنوشت نیمکت پرسپولیس تاثیرگذار است.

عبور از نوبت شکست

پرسپولیس در فصل جاری سنت عجیبی داشته و بیشتر بازی‌های خانگی را با پیروزی پشت سر گذاشته و در بازی‌های خارج از خانه شکست خورده است. این روند از هفته پانزدهم به شکل دقیق و منظمی دنبال شده و این بزرگ‌ترین انتقادی است که به سرمربی کروات این باشگاه وارد می‌شود. سرخپوشان در بازی خانگی پیروز می‌شوند و بازی بعدی را خارج از خانه واگذار می‌کنند.

آنها هفته گذشته پاس را در تهران شکست دادند، پیش از آن در اهواز به استقلال این شهر باختند، هفته قبل از آن باز هم در تهران مقابل مس پیروز شدند و هفته قبل از آن در اصفهان به سپاهان باختند. طبق این سنت حالا باز هم در یک بازی خارج از خانه، بعد از پیروزی در یک بازی خانگی نوبت شکست پرسپولیس رسیده اما انتظار از کرانچار این است که نوبت شکست را پشت سر بگذارد و بعد از مدت‌ها تیمش را به دو برد پیاپی و همین‌طور یک پیروزی خارج از خانه برساند.

پرسپولیس برای ماندن در مکان سوم جدول به کسب 3 امتیاز این بازی نیاز دارد. توقف سرخپوشان می‌تواند، تیم کرانچار را چند پله در جدول پایین بیاورد چرا که فاصله امتیازها در این بخش جدول بسیار کم است و در صورت شکست، ‌امکان سقوط پرسپولیس تا مکان هفتم جدول هم وجود دارد.

بازگشت زارع و باقری

مجتبــی زارع، مهاجم سرعتی پرسپولیس که بازی قبلی این تیم را به دلیل محرومیت از دست داد در مسابقه امروز می‌تواند به ترکیب اصلی بازگردد. کرانچار در غیاب زارع از زوج خلیلی و آرفی استفاده کرد اما این دو مهاجم انتظارها را برآورده نکردند؛ خصوصا آرفی که یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس مقابل پاس بود. احتمالا خلیلی در ترکیب باقی می‌ماند و زارع به همراه این بازیکن زوج خط حمله را شکل می‌دهند.

کریم باقری هم که بعد از مصدومیت چند هفته‌ای در بازی قبلی دقایقی برای پرسپولیس به میدان رفت، این بار در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و کاپیتان تیم سرخپوشان خواهد بود. تغییرات احتمالی کرانچار تنها در همین دو پست اتفاق می‌افتد. سرمربی کروات نمی‌تواند  از وجود سه بازیکن تیمش در این مسابقه استفاده کند. شیث رضایی به دلیل سرماخوردگی شدید، بازی امروز را از دست داده، حقیقی و شیری هم به دلیل مصدومیت نمی‌توانند بازی کنند. البته غیبت این بازیکنان زیاد به چشم نمی‌آید. معمارزاده و بائو بازیکنان اصلی پرسپولیس در این دو پست خواهند بود.

غیبت حقی در ترکیب صبا

صبا با حضور رسول کربکندی متحول شد؛ تیمی که در نیم‌فصل نخست پایین‌تر از حد انتظار نتیجه گرفته بود حالا با دو پیروزی پیاپی و کسب 6 امتیاز از دو بازی اخیر صعود خوبی در جدول داشته و کربکندی امیدوار است این روند را در بازی خانگی مقابل پرسپولیس دنبال کند. صبا، استیل‌آذین و ابومسلم مشهد را شکست داد و حالا خطر سقوط را به طور کامل پشت سر گذاشته است. هدف بعدی نزدیک‌شدن به رتبه‌های بالایی جدول خواهد بود.

غیبت داوود حقی که یکی از مهم‌ترین عناصر هجومی نماینده شهر قم به شمار می‌آید مهم‌ترین مشکل کربکندی در بازی امروز است. البته صبا تیم پرمهره‌ای است و در غیاب حقی، محمد نوری نقش بیشتری در طراحی حملات تیم میزبان بازی می‌کند. در خط حمله هم محسن بیاتی‌نیا بازیکن تاثیرگذاری برای صبا به شمار می‌رود. این مهاجم باتجربه، هفته گذشته دو بار دروازه ابومسلم را در مشهد گشود. بیاتی‌نیا که پیش از این با پیراهن تیم‌های پاس، استقلال و پیکان مقابل سرخپوشان قرار گرفته سابقه گشودن دروازه پرسپولیس را هم داشته است.

کربکندی: کرانچار با تغییراتش همه را گیج می‌کند

رسول کربکندی بارها روی نیمکت ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس قرار گرفته و حتی سابقه شکست تیم سرخپوش را هم در کارنامه دارد؛ خصوصا در بازی‌هایی که در اصفهان برگزار می‌شود.سرمربی تیم صبا با اشاره به بازی حساس تیمش مقابل پرسپولیس گفت: «با توجه به پیروزی در دو بازی اخیر شرایط خوبی پیدا کرده و به آرامش رسیده‌ایم. برد استیل‌آذین فشار روحی بدی که روی تیم بود را از بین برد. این 6 امتیاز اعتماد به نفس تیم را افزایش داده است.

دیدار با پرسپولیس دومین بازی صبا در خانه بعد از سرمربیگری من خواهد بود و می‌خواهیم از این موقعیت نهایت استفاده را ببریم. این 3 امتیاز را برای تغییر وضعیت خود در جدول لازم داریم چون حتی این 6 امتیاز هم نتوانست موقعیت تیم را در جدول تغییر دهد.»  سرمربی صبا در مورد پرسپولیس تصریح کرد: «این تیم غیرقابل پیش‌بینی است. یک هفته مقابل سپاهان بازی خوبی انجام می‌دهد و یک هفته هم مقابل پاس در خانه یک بازی معمولی انجام می‌دهد. نوسان در این تیم زیاد است.

امیدوارم این تیم در بازی با صبا هم بدون ستاره باشد.» کربکندی ادامه داد: «کرانچار به قدری در ترکیب تیم تغییر ایجاد می‌کند که همه را گیج کرده اما پرسپولیس همیشه تیم بزرگی است و حتی در قم هم طرفدار دارد. باید همیشه برای بازی با این تیم همه چیز را پیش‌بینی کرد.»

کد خبر 97962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز