اعضای باند زورگیری برای اجرای نقشه‌های خود ۲ دختر جوان را طعمه قرار می‌دادند.

این 3دختر با قرارگرفتن بر سر راه ثروتمندان، آنها را فریب می‌دادند و فرصتی به‌وجود می‌آوردند که همدستانشان نقشه سرقت را عملی کنند.تحقیقات پلیس پایتخت برای دستگیری اعضای این باند زمانی شروع شد که یکی از طعمه‌ها نزد پلیس رفت و مدعی شد که خودروی گران‌قیمتش از سوی چند زورگیر سرقت شده است.

با این شکایت، مشخصات خودروی مسروقه در سیستم پلیس ثبت شد و تیم گشت پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران توانست نهم اردیبهشت‌ماه این خودرو را در خیابان خاوران شناسایی کند. راننده خودرو جوانی به نام داریوش بود که بعد از دستگیری مدعی شد از ماجرای مسروقه بودن ماشین خبر نداشته و آن را از یکی از دوستانش گرفته است اما صاحب خودرو به محض دیدن داریوش او را شناسایی کرد و مدعی شد که وی یکی از زورگیرانی بوده که دست به سرقت خودروی او زده بودند.

راز یک باند

داریوش به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او اعتراف کرد که با همدستی دوستش به نام محمد دست به این سرقت زده و پیش از این نیز با همدستی اعضای یک باند زورگیری دست به ده‌ها سرقت در پایتخت زده است.مرد جوان درباره شگردشان برای سرقت نیز گفت:

برای سرقت‌ها از 3دختر جوان که به تازگی با آنها آشنا شده بودیم استفاده می‌کردیم. آنها به‌عنوان طعمه سر راه خودروهای مدل‌ بالا قرار می‌گرفتند. وقتی راننده‌ای فریب می‌خورد و توقف می‌کرد تا آنها را سوار کند، ما سوار بر موتور، ماشین را محاصره می‌کردیم و با این ادعا که برادر یا نامزد‌های آن 3دختر هستیم، شروع به کتک زدن راننده می‌کردیم. در نهایت، درحالی‌که راننده‌ از این ماجرا حسابی وحشت می‌کرده‌، با تهدید چاقو و قمه، همه اموالش و خودروی او را می‌دزدیدیم. بعد هم چند روزی با ماشین سرقتی در شهر می‌گشتیم و سپس در خیابانی رهایش می‌کردیم و به سراغ طعمه بعدی می‌رفتیم.

سرقت سنگ‌های قیمتی

با اعترافات مرد جوان، مأموران متهم دیگر پرونده یعنی محمد را نیز به دام انداختند و با اطلاعاتی که از او به‌دست آمده بود، 3دختر جوانی که به‌عنوان طعمه سر راه مالباختگان قرار می‌گرفتند یکی بعد از دیگری به دام افتادند. دختران جوان که همگی به مواد‌مخدر شیشه اعتیاد دارند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و در ادامه با شناسایی مخفیگاه بقیه اعضای باند، 5سارق دیگر نیز دستگیر شدند.

ماموران در جریان بازرسی مخفیگاه متهمان تعدادی سنگ قیمتی کشف کردند که احتمال می‌رفت مسروقه باشند. با شناسایی صاحب این سنگ‌ها که یک مرد جواهرفروش است، وی در اداره آگاهی حاضر شد و با شناسایی تعدادی از اعضای باند گفت: مدتی قبل برای استخدام منشی اقدام به چاپ آگهی کردم. 19فروردین 2دختر جوان به دفترکارم در غرب تهران آمدند و مدعی شدند که می‌خواهند استخدام شوند.

آن روز داخل شرکت تنها بودم. لحظاتی از حضور آنها نگذشته بود که ناگهان 3مرد جوان که قمه و چاقو در دست داشتند وارد شرکت شدند و پس از اینکه مرا به باد کتک گرفتند، مقداری پول نقد، انگشتر برلیان، مقداری طلا و جواهرات و ده‌ها سنگ قیمتی به ارزش حدود 250میلیون تومان را سرقت کردند و متواری شدند. با اظهارات شاکی مشخص شد که اعضای این باند علاوه بر سرقت از راننده‌ها، با شگردهای‌ دیگری هم اقدام به زورگیری می‌کردند.

سرهنگ رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعتراف اعضای این باند به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شده و اعضای این باند برای تحقیقات بیشتر در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 260312
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز