جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

پلیس در تعقیب تبهکارانی است که برای سرقت چند تن آهن راننده یک تریلی را به جاده دورافتاده‌ای کشاندند و او را به قتل رساندند.

پرویز غلامی راننده

اين راننده 58 ساله كه پرويز غلامي نام داشت، روز دهم تيرماه درحالي‌كه تريلي‌اش چند تن بار آهن داشت از بستان‌آباد در آذربايجان شرقي به سوي قزوين حركت كرد. او ساعتي بعد با تاريك‌شدن هوا براي استراحت در نزديكي پاسگاه پليس راه زنجان توقف كرد.

خانواده پرويز در طول سفر به‌طور تلفني با او در تماس بودند اما بعد از آنكه وي براي استراحت توقف كرد، ديگر به تماس‌هاي تلفني خانواده‌اش جواب نداد و همين موضوع باعث نگراني آنها شد. مرد راننده همراه با تريلي‌اش ناپديدشده و هيچ‌كس نمي‌دانست چه بلايي سرش آمده است. تماس‌هاي پي در پي خانواده و دوستان با تلفن همراه پرويز فايده‌اي نداشت و در نهايت خانواده راننده از پليس كمك خواستند. با گذشت 2روز از ناپديدشدن اين راننده و تريلي‌اش مأموران پليس زنجان براي يافتن او به تكاپو افتادند.

ناپديدشدن ناگهاني اين مرد با چند تن آهن عجيب به‌نظر مي‌رسيد تا اينكه يك روز بعد خبر رسيد مردان ناشناسي پرويز را به قتل رسانده و او را همراه تريلي‌اش 40كيلومتر آن طرف‌تر از ساوه رها كرده‌اند. خالي‌بودن تريلي نشان مي‌داد اين جنايت با انگيزه سرقت بار آهن انجام شده است. از سويي تحقيق از ساكنان محلي كه تريلي و جسد راننده‌اش در آنجا كشف شده بود، نشان مي‌داد تريلي از 2روز قبل در آنجا رها شده بود اما هيچ‌كس به آن اعتنايي نكرده تا اينكه يكي از اهالي منطقه مشكوك شده و شروع به جست‌وجوي داخل آن كرده و جسد راننده را پيدا كرده بود.

بررسي‌ها نشان داد كه مقتول در برابر قاتلانش مقاومت كرده و حتي از خودرواش پياده شده، چرا كه مقداري از خون او روي بدنه تريلي ريخته بود. در چنين شرايطي تجسس‌هاي پليس براي شناسايي عاملان اين جنايت آغاز شد اما با گذشت يك‌ماه از اين جنايت تاكنون تلاش‌ها به جايي نرسيده است.حسين اصغرزاده، رئيس شعبه 113دادگاه كيفري استان تهران اين جنايت را زنگ خطري براي ساير راننده‌ها دانست و به همشهري گفت: متأسفانه در سال‌هاي اخير تعداد زيادي از راننده‌هاي كاميون كه ازجمله اقشار زحمتكش جامعه هستند با اين شيوه به قتل رسيده‌اند.

حال آنكه به قتل رساندن راننده و تخليه بار آن كار ساده‌اي نيست و به نفرات و امكانات زيادي ازجمله جرثقيل نياز دارد و از سوي ديگر فروش بار مسروقه نيازمند نقشه‌اي حساب شده است.وي ادامه داد: تبهكاران معمولا براي ارتكاب چنين جرائمي جاده‌هاي دورافتاده‌اي را انتخاب مي‌كنند كه فاقد دوربين است و مأموران پليس راه كمتر در آنجا تردد مي‌كنند. در اين جنايت هم جانيان طعمه‌شان را به جاده‌اي فاقد دوربين كشانده و در آنجا نقشه‌شان را اجرا كرده‌اند.

کد خبر 267348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha