همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید زمان ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت تا ۳۱ مرداد ماه خبر داد و گفت: تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی پروانه، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: در دوازدهمین دوره آزمون قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عترت نیز توجه شده است؛ بطوری که در این دوره رشته ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه نیز به این آزمون افزوده شده است.

ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت ارشاد تا 31 مرداد ماه تمدید شد

وی با بیان اینکه برگزاری دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد به مؤسسات قرآنی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این دوره از آزمون از 15 تا 25 مرداد ماه در نظر گرفته شده بود که با توجه به استقبال قرآن‌دوستان زمان نام‌نویسی در آن تا 31 مرداد ماه تمدید شد.

حجت‌الاسلام پروانه با اشاره به تغییرات برگزاری این دوره از آزمون قرآن و عترت ارشاد، تصریح کرد: در این دوره روند ثبت‌نام به صورت اینترنتی است و کارت‌های ورود به جلسه نیز عکس‌دار هستند؛ بر همین اساس برخی از استان‌ها درخواست تمدید زمان ثبت‌نام دادند که ما نیز به دلیل استقبال از این آزمون، زمان تعیین شده را تمدید کردیم تا افراد بتوانند در مناطق مختلف کشور برای شرکت در آزمون اقدام به ثبت‌نام کنند.

نام‌نویسی 10 هزار نفر در کمتر از یک هفته

مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به تعداد متقاضیان شرکت در آزمون قرآن و عترت ارشاد، گفت: طبق گزارش‌های ارسالی تا کنون حدود 10 هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان زمان نام‌نویسی، تعداد متقاضیان به 50 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه تمدید ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت پس از پایان 31 مرداد ماه 93 امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: پس از پایان زمان ثبت‌نام باید تدارک برگزاری هر چه بهتر آزمون در چهارم مهر ماه را ببینیم به همین جهت امکان تمدید دوباره این آزمون وجود ندارد.

آزمون قرآن و عترت ارشاد 4 مهر در 320 مرکز آزمون برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه آزمون قرآن و عترت در 320 مؤسسه و مرکز آزمون برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این آزمون در صبح جمعه چهارم مهر ماه در رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه به صورت کتبی برگزار می‌شود البته آزمون برای مقطع سنی زیر 12 سال تنها به صورت شفاهی است که در بعد از ظهر همان روز از متقاضیان اخذ می‌شود.

کد خبر 268639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha