شهردار تهران در مراسم هفته جهانی ناشنوایان طی سخنانی از راه‌اندازی سرویس‌های مستقیم برای معلولان پایتخت خبر داد.

بنابراين گزارش مراسم هفته جهاني ناشنوايان شنبه شب در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد. در اين مراسم محمدباقر قاليباف خطاب به جامعه معلولان گفت: عدالت حكم مي‌كند كه حتما توجه بيشتري به شما عزيزان داشته باشيم. وي با اشاره به معضل اشتغال معلولان و ناشنوايان از لزوم فراهم شدن امكانات آموزشي، سرمايه‌اي، مهارت‌آموزي و بازار كار براي معلولان سخن گفت و از انجام اقدامات و برنامه‌ريزي‌هايي در اين‌باره از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خبر داد.

تأمين سرويس حمل ونقل معلولان، فراهم كردن زمينه‌هاي پر‌كردن اوقات فراغت، توجه به مسائل آموزشي و كمك آموزشي ازجمله برخي تلاش‌هاي صورت‌گرفته از سوي مديريت شهري براي معلولان پايتخت است. قاليباف دراين باره توضيح داد: از 3 سال گذشته با برنامه‌ريزي صورت گرفته بيش از 100خانواده در شهر تهران شناسايي شدند كه درميان اعضاي آنها فرد يا افراد معلولي زندگي مي‌كردند.

اين افراد به‌دليل اينكه امكان احداث بالابر و آسانسور در خانه‌هايشان وجود نداشت امكان خروج از منزل را نداشتند اما شهرداري با هزينه خودش امكاني را فراهم كرد تا افراد معلول اين خانواده‌ها بتوانند از منزل خود بيرون بيايند.تأكيد قاليباف بر اين بود كه وضعيت خاص كساني كه با محدوديت‌هاي جسمي، حركتي و ذهني در شهر زندگي مي‌كنند، باعث عقب ماندگي يا بي‌توجهي به آنها نشود و شهروند درجه يك و درجه 2 در شهر ما درست نشود. به گفته شهردار تهران، امروز شخصيت‌ها و افراد زيادي هستند كه با وجود محدوديت‌ها اما در عرصه‌هاي علمي، مديريتي، فعاليت‌هاي كار و مهارت‌آموزي و عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي در شهر و كشور ما تأثيرگذار و حتي از بسياري از افراد جامعه توانمند‌تر هستند.

بنابراين گزارش محمدباقرقاليباف درحاشيه مراسم هفته جهاني ناشنوايان با حضور درجمع خبرنگاران از فراهم كردن امكانات آموزشي، كمك آموزشي، مهارت‌آموزي و حمايت‌هاي مالي براي آن بخش از تشكل‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم نهادي سخن گفت كه صادقانه در حل مسائل معلولان پايتخت تلاش مي‌كنند. شهردار تهران گفت: شهرداري تهران اين موضوع را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده است و بيش از 2 سال است كه در اين زمينه تلاش جدي و برنامه‌ريزي صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به شعار «تقويت جايگاه ناشنوايان در جامعه» به‌عنوان شعار هفته جهاني ناشنوايان، گفت: اگر اشتغالي وجود دارد اين افراد بايد مورد توجه قرار گيرند و اگر امكاني در زمينه مهارت‌آموزي وجود دارد، اين افراد بايد در اولويت باشند. قاليباف از عضويت خود در انجمن خانواده ناشنوايان ايران خبر داد وگفت: در اين مراسم، بنده را نيز به‌عنوان عضوي از انجمن خانواده ناشنوايان قرار دادند و اين افتخار من است كه باعث مي‌شود اين افراد را هيچ‌گاه فراموش نكنيم.

کد خبر 273375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha