همشهری آنلاین: امدادگران ژاپنی همچنان درحال کمک‌رسانی به قربانیانی هستند که در اثر فوران ناگهانی آتشفشان اونتاکه که تاکنون جان بیش از ۳۰ کوهنورد را گرفته، در ارتفاعات این کوه به دام افتاده‌اند.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اگرچه روز گذشته به‌دليل بالارفتن ميزان گازهاي سمي در هوا عمليات امداد موقتا متوقف شد. بسياري از افرادي كه در زمان فوران آتشفشان در ارتفاعات اين كوه قرار داشتند، براي نجات خود به كلبه‌هاي كوهستاني پناه برده‌اند و هنوز در انتظار نجاتند، درحالي كه بسياري از آنها مجروح بوده و توانايي پايي آمدن از كوه را ندارند.

همچنين گفته مي‌شود همگي اعضاي اولين گروه كوهنوردي كه پس از فوران ناپديد شدند، جان خود را از دست داده‌اند. موقعيت اين گروه كه تمامي آنها در وضعيت ايست قلبي بودند، توسط نيروهاي پليس كشف شد اما پليس هنوز مرگ آنها را به صورت رسمي تاييد نكرده و در انتظار گزارش پزشكي قانوني است.

روز گذشته نيز هفت مجروح با كمك هليكوپتر از ارتفاعات به دامنه كوه آورده شدند. آتشفشان اونتاكه هنوز درحال فوران و انتشار توده‌هاي خاكستر به آسمان است، شدت اين فوران به اندازه‌اي بوده كه مناطق اطراف اين كوه تماما خاكستري رنگ‌شده‌اند.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha
۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵