همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با بررسی نحوه حرکت، تعهدات و احتمالا دریافت جرایم نقدی، زمینه حضور تیم وزنه‌برداری ایران را در رقابت‌های بین‌المللی مهیا و عدم تعلیق آن را فراهم کرد.

حسین رضازاده و داراب ریاحی، سرپرست و نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که برای دیدار با "تاماش آیان"، رئیس فدراسیون جهانی راهی مجارستان شده بودند، بامداد روزشنبه (3 بهمن) به ایران بازگشتند.

به گزارش ایپنا، در ابتدای جلسه‌ای که در مقر فدراسیون جهانی برگزار شد، بحث‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های آینده فدراسیون مطرح شد که در این خصوص فدراسیون جهانی با استناد به بند یک تبصره یک ماده 3 قانون 12 قانون ضد دوپینگ فدراسیون جهانی، از محرومیت ایران بنا بر این قانون خبر داد.

در این قانون به صراحت آمده، اگر تعداد دفعات خلاف ورزشکاران ملی از حد مجاز خارج شود، طبق قوانین آنتی دوپینگ (بند 2.4 یا 10.3) هیات رئیسه IWF می‌تواند عضویت فدراسیون ملی را تا 4 سال تعلیق کند.

فدراسیون‌ها اجازه ندارند ورزشکاران خود را در المپیک آینده شرکت دهند. چنانچه فدراسیون ملی حتی اجازه حضور ورزشکارانش در رویدادهای انتخابی المپیک آینده را پیدا کند، این شرکت تضمینی برای به دست آوردن امتیاز انتخابی المپیک برای فدراسیون ملی در بر نخواهد داشت.

بعد از طرح این مسئله، مسئولین فدراسیون با اشاره به حساسیت مردم و مسئولین به این رشته در ایران و تاثیری که حضور وزنه‌برداران می‌تواند در جایگاه و رتبه کاروان ورزشی در بازی‌های پیش رو از جمله المپیک نوجوانان در سنگاپور، آسیایی گوانگجو و المپیک 2012 لندن داشته باشد، خواستار حمایت و پشتیبانی فدراسیون جهانی شدند.

"تاماش آیان"، رئیس فدراسیون جهانی، با تاکید بر جایگاه وزنه‌برداری ایران در آسیا و جهان، اظهار داشت: "غیبت ایران در میادین بین‌المللی بسیار سخت و غیر قابل قبول است اما این را هم باید در نظر گرفت که ایران برای دومین بار در 5 سال اخیر با این مشکل مواجه می‌شود که قطعا باید با این مسئله برخورد کرد."

وی از مسئولین فدراسیون ایران خواست تا هرچه سریع‌تر یک برنامه جامع برای حضوری پاک در مسابقات پیش رو از جمله رقابت‌های جهانی ترکیه و کسب سهمیه المپیک و المپیک نوجوانان آماده و تحویل فدراسیون بین‌المللی دهند.

کد خبر 100148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز