سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 37 نفر در سه انفجار انتحاری خودروهای بمب گذاری شده در فاصله شش هفته مانده به انتخابات پارلمانی عراق در نزدیکی چند هتل در بغداد کشته شدند.

به گزارش الجزیره، در این انفجارها که به فاصله 10 دقیقه از یکدیگر و در ساعات پر رفت  و آمد رخ داد، حداقل 71 نفر نیز مجروح شدند.

این انفجارها در نزدیکی هتل‌های فلسطین و شرایتون و بابل در مرکز شهر و هتل حمرا در جنوب بغداد بوقوع پیوست.

این هتل‌ها در خارج از منطقه سبز و در جایی که بسیاری از آژانس‌های دولتی و بین المللی قرار دارند، واقع شده‌اند.

اولین انفجار موجب فرو ریخته شدن یک دیوار بزرگ بتونی در خارج از هتل شرایتون و در کرانه رود دجله شد. بر اثر این حادثه موجی از دود اطراف این هتل را فرا گرفت.

در کمتر از 10 بعد نیز دو انفجار دیگر در هتل بابل در منطقه مرکزی کراده در بغداد و یک بمب دیگر هم در نزدیکی هتل حمرا در منطقه جنوبی شهر موسوم به جدریه بوقوع پیوست.

این انفجارها زمانی رخ داد که دولت عراق اعلام کرد علی حسن المجید موسوم به علی شیمایی وزیر دفاع سابق این کشور در زمان صدام حسین اعدام شده است.[علی شیمایی اعدام شد]

به گزارش آسوشیتد پرس، علی الدباغ سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که انفجار این بمب‌ها بخشی از فعالیت‌های گروه‌های شورشی مرتبط با رژیم صدام حسین را نشان می‌دهد.

الدباغ اما در اظهاراتش اشاره‌ای به ارتباط مستقیم این انفجارها با اعدام علی شمیایی نکرد.

به اعتقاد کارشناسان این انفجارها به طور هماهنگ و جهت تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای اخیر امنیتی دولت عراق در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور انجام گرفته‌اند.

کد خبر 100288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز