سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

مشکلات زندگی بیرون از خانه باعث شده تا خودرو، جیب‌ها و بالاخره کیف شهروندان،میزبان انبوهی از وسایلی باشند که چنانچه هر یک فراموش شوند دردسر‌های خاصی برای آنها پیش می‌آید.

برای نمونه چنانچه پیچ‌گوشتی در کیف نداشته باشی ممکن است کارت عابربانک تا صبح در دستگاه ATM گیر کند. یا چنانچه در جیب دستگاه ام پی تری پلیر نداشته باشی ممکن است هنگام بیرون رفتن از خانه مورد هجوم بی‌امان صدای بوق راننده‌های بی‌ملاحظه قرار بگیری و هیچ چیز نداشته باشی تا از شر این آلودگی صوتی فرار کنی.

البته علی عالمیان نیز با تصویری که برای ما ارسال کرده به احتمال زیاد قصد داشته یاد‌آوری کند که هنگام پیاد‌ه‌روی یک نردبان در قطع جیبی داشته باشید تا بتوانید از روی موانع موجود در پیاده‌رو‌های شهر بگذرید.

از شوخی گذشته کیوسک‌های برق و تلفن به‌قدری در ستون در شهر چه خبر سوژه شده‌اند که شاید تا چندی دیگر ستون ویژه‌ای به آنها و مسائل پیرامون آن اختصاص دهیم.

سوا کن جدا کن

شاید تکنولوژی نانو وارد بازار میوه هم شده و ما خبر نداریم؛ زیرا میوه‌هایی که برخی فروشنده‌ها با شعار سواکن جداکن می‌فروشند به قدری کوچک و ذره‌بینی هستند که در هم و سواکردنی‌اش آنچنان تفاوتی نمی‌کند. البته وقتی میوه‌ها درهم باشد نیز به نوعی دیگر دردسرساز است؛

زیرا اگر فروشنده از انصاف بویی نبرده باشد دستانش مانند سرند بنا‌ها عمل می‌کند. به این معنی که فقط از دستش میوه‌های ریز به داخل کیسه پلاستیک می‌افتد و باقی میوه‌ها سرجایشان باقی می‌مانند تا آخر شب راهی جعبه میوه‌های درشت شوند.

به هر حال به نظر می‌رسد برای این معضل نیز باید راهکاری اندیشیده شود. برای نمونه بسته‌بندی که در میادین میوه صورت می‌گیرد خیال مشتری را بابت کیفیت و قیمت محصول راحت می‌کند.

به دنبال پوشه

در شماره روز گذشته روزنامه در ستون در شهر چه خبر مطلبی به چاپ رسید که از کمبود فرم و پوشه‌ها در مراکز پلیس الکترونیک انتقاد می‌کرد. در این مطلب اشاره شده بود که در این مراکز ارباب‌رجوع برای دریافت پوشه‌هایی مانند پوشه گذرنامه به اداره پست ارجاع داده می‌شوند.

این در حالی است که پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در این خصوص نشان می‌دهد در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های پست هم این پوشه‌ها را در اختیار ندارند و ارباب‌رجوع را به پست مرکزی ارجاع می‌دهند.

اما در تعدادی از اداره‌های پست مرکزی هم این پوشه‌ها به اتمام رسیده‌اند. با توجه به اینکه مدت زیادی تا عید نوروز باقی نمانده است و از سوی دیگر، مسئولان مردم را تشویق می‌کنند تا انجام اموری مانند تمدید گذرنامه را به شب عید موکول نکنند،

بهتر است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود تا هم از تراکم کاری روز‌های پایانی سال کاسته شود و هم مسافرانی که قصد سفر به کشور‌های دیگر را دارند برای تمدید گذرنامه دچار مشکل نشوند.

کمبود کارگاه

در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی از جمله رشته‌های فنی و هنری برای دانشجویان، واحد‌هایی به عنوان کارگاه در نظر گرفته می‌شود که در آن به طور عملی بر تخصص‌های مربوط به رشته تحصیلی مسلط می‌شوند.

این در حالی است که متاسفانه در برخی از دانشگاه‌ها تعداد کارگاه‌ها در مقایسه با دانشجویانی که همزمان از آن استفاده می‌کنند، کم است و این امر دانشجویان را با مشکل مواجه می‌کند.

برای مثال گاهی چند کلاس با هم ادغام می‌شود و در حالی که برخی مشغول جوشکاری یا دیگر کار‌های فنی هستند، گروه دیگر باید با وجود سر و صدای زیاد به توضیحات استاد گوش فرا دهند. بهتر است تعداد کارگاه‌های دانشگاه‌ها با توجه به نیاز دانشجویان افزایش یابد تا امکان بهره‌برداری از آن برای همه دانشجویان فراهم شود.

کد خبر 100346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز