یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد با تأکید بر اینکه ایران و ترکیه دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند گفت: مسئولان ایران و ترکیه علاقه‌مند به توسعه هر چه بیشتر روابط هستند.

رئیس جمهوری در دیدار نخست وزیر ترکیه که خبر آن را پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری منتشر کرد، با اشاره به پیشنهاد وی برای افزایش سطح مبادلات سالانه دو کشور به میزان 10میلیارد دلار، آنرا هدفی خوب و قابل دسترسی دانست.
احمدی نژاد با بیان اینکه ایران توانایی خوبی برای پاسخگویی به تقاضاهای روزافزون جهانی به منابع انرژی به‌خصوص نیاز اروپا به گاز طبیعی دارد گفت:  جمهوری اسلامی‌ایران آماده است با همکاری ترکیه به عنوان شریک مناسب، نسبت به تامین نیازهای انرژی و عرضه مستقیم آن به بازار اروپا اقدام کند.رجب طیب اردوغان با تأکید بر علاقه مندی کشورش برای خرید هر چه بیشتر گاز طبیعی از ایران با توجه به افزایش نیاز ترکیه به این منبع انرژی، شایعات مربوط به انصراف ترکیه از خرید گاز ایران را رد و ابراز امیدواری کرد، در این سفر و یا در اولین فرصت ممکن و هر چه سریعتر تفاهم نامه جدیدی درخصوص خرید گاز از ایران میان دو کشور به امضا برسد.صبح دیروز رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، مورد استقبال پرویز داوودی، معاون اول رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت. اردوغان پس از دیدار با مقامات مختلف عالیرتبه کشورمان شب گذشته تهران را ترک کرد.
کد خبر 10049

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز