یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال با انجام چند بازی کلیدی از جمله دیدار پیکان - سایپا و داماش- سنگ آهن بافق طی امروز تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می‌کند.

لیگ برتر فصل جاری با حضور مدعیان جدید دیگر مثل گذشته در وجود دو تیم پیکان و سایپا خلاصه نمی‌شود و افزایش تیم‌های مدعی، فضای رقابتی‌تری در مسابقات لیگ برتر فصل جاری ایجاد کرده و حتی برای شناسایی تیم قهرمان باید منتظر مراحل حذفی (پلی‌آف) پس از پایان بازی‌های دوره‌ای بود.

امروز پیکان و سایپا به عنوان دو مدعی قدیمی لیگ برتر والیبال در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که پیروزی هیچ‌کدام از این دو تیم تکلیف قهرمانی نیم‌فصل را مشخص نمی‌کند بلکه یک مدعی جدید به نام داماش که امروز در بافق یزد با سنگ آهن بازی می‌کند شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. با این وجود بازی سایپا و پیکان به دلیل حضور نزدیک به 15 بازیکن مطرح و رقابت دیرینه دو تیم در سالیان گذشته و در رقابت با تیم‌هایی چون کاله، داماش و پتروشیمی هنوز بخش اعظمی از نگاه دوستداران والیبال را به دنبال خود دارد. صائبی و معمری برای کم کردن استرس شاگردانشان به دنبال ایجاد فضایی آرام برای رسیدن به مقاصد تاکتیکی خود در این بازی هستند.

معمری: ای کاش ترکاشوند بود

علیرضا معمری، سرمربی این فصل پیکان که تیمش در مقایسه با سایپا در جدول هنوز شانس رقابت برای به دست آوردن قهرمانی نیم‌فصل با داماش را دارد در خصوص جدال سنتی دو تیم می‌گوید: «ما در روزهای اخیر به صورت مداوم به بازیکنان این نکته را یادآوری کرده‌ایم که این دیدار هم مانند دیدارهای دیگر است. استرس را به نوعی از بازیکنان‌مان دور کردیم تا آنان با برخورداری از شرایط روحی بهتر راحت‌تر بتوانند از عهده وظایف‌شان در این بازی برآیند.»

وی با اشاره به اهمیت کسب این 2 امتیاز گفت: «برای ما که تیم مدافع عنوان قهرمانی هستیم و رقابت نزدیکی نیز برای قهرمانی نیم‌فصل با داماش داریم، کسب 2 امتیاز این بازی حیاتی است و می‌تواند شرایط ما را برای بازی‌های دور برگشت آسان‌تر کند.»معمری در مورد اینکه شانس پیکان در این بازی در برابر تیم پرمهره‌ای مثل سایپا چه اندازه است، می‌گوید: «من فکر می‌کنم تیمی فاتح این جدال حساس خواهد شد که برنامه‌ریزی بهتری انجام داده و از هر نظر هماهنگ‌تر عمل کند.»

وی در مورد اینکه غیبت محمد ترکاشوند، کاپیتان سایپا تا چه حد پیکان را به غلبه بر سایپا امیدوار می‌کند، گفت: «ترکاشوند مهره تعیین‌کننده‌ای در هر تیمی که بازی کند، است. البته ما در صورت حضور  او هم برنامه ویژه‌ای برای بردن داشتیم اما ای کاش این بازیکن بزرگ آسیب نمی‌دید و با حضورش به جاذبه این بازی بیشتر می‌افزود. با این حال سایپا آنقدر مهره‌های توانمند دارد که فکر می‌کنم بتوانند جای خالی او را پوشش دهند.»

کلید پیروزی در دستان معروف و امیر حسینی

فرید صائبی که هنوز پذیرش 3 شکست تیمش در نیم‌فصل برایش سخت است و آن را به نوعی به تغییر معادلات در لیگ فصل جاری نسبت می‌دهد، مانند معمری اعتقاد دارد که با وجود حساسیت‌های حاکم بر این بازی تلاش کرده تا بازیکنانش چندان تحت تاثیر این مسابقه قرار نگیرند: «اعتقادم این است که بزرگ‌کردن بیش از اندازه این بازی و بزر‌گ‌نمایی باخت در این میدان به خودی خود از کارآمدی بازیکنان کم می‌کند و به همین دلیل، بیشتر روی نقاط ضعف و قوت حریف و آرایش آنها در میدان در شرایط مختلف صحبت کردیم.»

سرمربی سایپا با اشاره به موقعیت تیمش قبل از این بازی می‌گوید: «هنوز زمان زیادی تا ارقام بازی‌ها باقی است و ما امیدواریم با بردن قهرمان آسیا و رسیدن به خودباوری بیشتر در دور برگشت، تیمی متفاوت با نیم‌فصل اول نشان دهیم.»صائبی در مورد اینکه عامل برتری دو تیم در رعایت کردن چه نکته‌ای است، به توانمندی بازیسازان دو تیم اشاره می‌کند و می‌گوید: «سعید معروف و امیر حسینی به عنوان بهترین بازیسازان یک دهه اخیر با درک شرایط تاکتیکی بازی می‌توانند عامل پیروزی یکی از دو تیم باشند.»

داماش در تدارک جشن قهرمانی نیم‌فصل

امروز به جز بازی حساس پیکان و سایپا چند بازی دیگر هم برگزار می‌شود. در بافق، داماش گیلان به عنوان تنها تیمی که یک شکست در کارنامه دارد در صورت غلبه بر میزبان خود سنگ‌آهن بافق می‌تواند قهرمان نیم‌فصل شود. در آمل کاله بعد از شکست هفته پیش در کرمان، میزبان تیم شگفتی‌ساز نیم‌فصل یعنی نماینده خراسان رضوی است. در سیرجان، گل‌گهر به دیدار پتروشیمی می‌رود.

گل‌گهر که پس از هفته‌ها در هفته دوازدهم با بردن نماینده ارومیه از قعر جدول به طور موقت جدا شد، در صورت برد در مصاف با نماینده جنوب، می‌تواند صعود چندپله‌ای دیگری را در جدول تجربه کند. البته پتروشیمی حالا با کارخانه با رسیدن به انسجام تیمی بیشتر، شرایطی کاملا متفاوت با هفته‌های اول پیدا کرده است. در دو بازی دیگر امروز تهران، پرسپولیس میزبان برق کرمان است. برق که در هفته‌های اخیر بسیار قدرتمند ظاهر شده آیا قادر است همانند بازی با بانک کشاورزی پرسپولیس با تجربه را هم به سرنوشت کاله و دانشگاه آزاد دچار کند؟ در آخرین بازی امروز ارتعاشات با بانک کشاورزی روبه‌رو می‌شود.

ارتعاشات که هفته قبل با سرمربیگری فرهاد نفرزاده به نتیجه مورد نظرش از تغییرات پیاپی در کادر فنی دست نیافته، امروز در جدال با تیمی که از لحاظ فنی شرایط برابری با این تیم دارد، امیدوارتر به پیروزی می‌اندیشد. بانک کشاورزی هم برای تثبیت موقعیت خود در نیم‌فصل چشم به برد در بازی آخرش دردور رفت دارد.

کد خبر 100622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز