حسین بیژنی با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای نوسازی ناوگان و خروج اتوبوسهای فرسوده از ابتدای سال تاکنون، 661 دستگاه اتوبوس با عمر بیش از 10 سال از ناوگان خارج شده است و در تلاشیم بقیه اتوبوسهای فرسوده را نیز هرچه سریعتر از ناوگان خارج کنیم تا خدمات رسانی مناسبی به شهروندان صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر، 609 دستگاه اتوبوس فرسوده با بیش از 10 سال عمر در ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد که این اتوبوسها در اولویت اول خروج از ناوگان هستند و در تلاشیم تا اتوبوسهای جدید را جایگزین آنها کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه اتوبوسهای فرسوده با تلاش شهرداری و اعتباراتی که مدیریت شهری به این مهم اختصاص داده از رده خارج شدهاند، خاطرنشان کرد: طی 2 سال گذشته مجموعا حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان خارج شد و اکنون ناوگان اتوبوسرانی نسبت به قبل وضعیت بهتری دارد.
وی با اشاره به اینکه براساس طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر تهران باید علاوه بر توسعه کمی، ناوگان اتوبوسرانی از نظر کیفی نیز ارتقا یابد و از اتوبوسهای باکیفیت، مدرن و دارای استانداردهای جهانی در ناوگان استفاده شود،
گفت: در این راستا باید عمر مفید اتوبوسها نیز کاهش یابد و اتوبوسهای فرسوده بهطور کامل از رده خارج شود؛ به همین دلیل نوسازی و ارتقای کیفیت اتوبوسها از مهمترین اهداف و برنامههای شرکت واحد اتوبوسرانی محسوب و با جدیت، تحقق این مهم پیگیری میشود.
بیژنی در ادامه همچنین در مورد اتوبوسهای گازسوز و مشکلات جایگاههای سوخت عنوان کرد: اتوبوسهای گاز سوز بهدلیل کمبود و مشکلات جایگاههای سوخت برای سوختگیری و خدماترسانی با مشکلات زیادی مواجهند و به همین دلیل اتوبوسرانی تهران دیگر اتوبوس گازسوز جدیدی تحویل نمیگیرد.