گوه سلامت: سانتا ماریا نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت که برای ارزیابی فعالیت سازمان جهانی بهداشت به ایران سفر کرده در نشستی که با معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران داشت از عملکرد مدیریت شهری در حوزه سلامت ابراز رضایت کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت شهری ارائه داد.

وی در این گزارش به اقدامات و پیشرفت‌های شهرداری تهران در حوزه سنجش عدالت در سلامت شهر اشاره کرد و گفت: به‌رغم اینکه وزارت بهداشت متولی اصلی این امر است اما مداخلات ما در این زمینه بر مبنای نتایجی است که از طرح سنجش عدالت در سلامت شهری استخراج شده و در جهت ارتقای وضعیت عادلانه سلامت در شهر است.

ایازی به نماینده ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شهرداری تهران تلاش می‌کند فاصله قطب بندی شمال و جنوب کم شود به همین منظور تاکنون 294 خانه سلامت در تهران راه‌اندازی شده است.

وی بر لزوم توجه به موضوع سلامت جسم و روان ساکنین شهر تهران تاکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی مراکز فرآموز و پیش‌بینی 374 سرای محله در 374 محله شهر تهران از دیگر اقداماتی است که شهرداری در این حوزه انجام می‌دهد تا مردم از فضاهای ایجاد شده به‌منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت خود استفاده کنند.

در ادامه نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت سؤالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات شهرداری بر گرفته از توصیه هایWHO به جمهوری اسلامی است یا خیر مطرح کرد که دکتر ایازی در پاسخ به این سؤال تعامل بین کشورها با سازمان‌های بین‌المللی را مفید دانست و ادامه داد: ما براساس احساس نیاز در تهران این اقدامات را انجام داده و توسعه خواهیم داد. همچنین اتاق فکرهایی متشکل از صاحب‌نظران و متخصصین امر سلامت ایجاد کرده‌ایم تا به‌دنبال راهکارهایی برای ارتقای بیشتر سلامت شهر باشیم.

خانم سانتا ماریا عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت به شهرداری‌ها توصیه می‌کند در حوزه سلامت شهری از تجربیات یکدیگر استفاده کنند ولی با ارزیابی عملکرد شهرداری در این حوزه به این نتیجه رسیده که بهتر است جمهوری اسلامی ایران تجربیات کسب شده خود در این زمینه را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.

نماینده ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: در ارزشیابی و سنجش سلامت در تهران اقدامات شهرداری تهران مثبت ارزیابی شده است و نکته حائز اهمیت این است که شهرداری تهران در یک اقدام مبتکرانه با استفاده از اطلاعاتی که در دسترس دارد اقدامات خود را ادامه دهد و برنامه‌ریزی برای بهداشت و سلامت مردم داشته باشد.

کد خبر 100934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز