همشهری آنلاین: گاهی تیتر صفحه یک روزنامه‌های جهان با خبرها و تیتر نشریه‌های ایران نزدیکی و تطابق دارد؛ البته با نگاهی متفاوت.

در زیر به برخی از تیترها و خبرهای بعضی از رسانه‌های پرتیراژ نگاهی می‌اندازیم:

فیگارو، نشریه فرانسوی با تیتر «ایران با اعصاب غرب بازی می کند» به موضوع غنی سازی 20درصدی پرداخته و ادامه داده است:«احمدی‌نژاد آغاز غنی‌سازی اورانیوم را اعلام کرد.»

لس‌انجلس تایمز به دعوت اوباما از همه برای بررسی وضعیت بهداشت و درمان در برابر مردم پرداخته است. طبق این خبر اوباما در یک مصاحبه تلویزیونی گفته که از همه، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌خواهد همراه با کارشناسان بهداشت در نشستی که از تلویزیون پخش می‌شود در برابر دیدگان همه لایحه های کاخ سفید در خصوص بهداشت و درمان،مباحث بیمه و ... را بررسی کنند تا روند کار به ‌صورت سیستماتیک برای مردم روشن شود.

گونتر ورهوگن،عضو اتحادیه اروپا در گفت و گو با اشپیگل گفته است:«اتحادیه اروپا بازیکن بین‌المللی نیست».

اکونومیست در یکی از خبرهایش به رابطه ایران با کشورهای آفریقایی و نگرانی اسرائیل پرداخته است.تیتر این روزنامه از این قرار است:«در جست و جوی متحد در دنیای متخاصمان» و ادامه داده است:«جاه‌طلبی‌های ایران در آفریقا اسرائیل را بسیار نگران کرده است؛کشوری که زمانی در این قاره دوستان زیادی داشت و هنوز مایل است آنها را حفظ کند.»

کد خبر 101243

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز