مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: 20بهمن کلنگ احداث متروی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) توسط وزیر راه و ترابری به زمین زده شد

حمید بهبهانی با اشاره به توافق‌های صورت گرفته برای احداث این خط مترو طی مدت 8 ماه گفت: امیدواریم طبق وعده قبلی، این مترو طی مدت 8 ماه آماده شود که  در سال آینده کسی نگوید، بهبهانی قول داده بود افتتاح می‌کند و به قولش عمل نکرد.

وی افزود: متروی فرودگاه امام خمینی(ره) مربوط به8 سال پیش است که به وزارت راه محول شد و بعد از مدتی تعلل در اجرا، 28 روز پیش در جلسه‌ای با وزیر مسکن و مدیرعامل متروی تهران به این نتیجه رسیدیم تا اقدامات اجرایی این مترو را تسریع کنیم.

بر این اساس متروی مذکور به3 قطعه تقسیم و مقرر شد تا وزارت راه،  وزارت مسکن و شهرداری تهران مجری هر یک از این قطعات شوند. وزیر راه تصریح کرد: با توجه به اینکه خط یک متروی تهران تا حرم امام خمینی(ره) آماده است،

شرکت مترو  تهران عهده‌دار احداث خط حرم امام خمینی تا کیلومتر 20 فرودگاه امام بوده و قطعه 2 از کیلومتر 20 تا کیلومتر 32 توسط وزارت راه و قطعه3  از کیلومتر 32 تا 50 یعنی شهر پرند،  توسط وزارت مسکن و شهرسازی ساخته خواهد شد.

وی افزود: برای احداث قطعه 3باید منتظر تکمیل‌ قطعه‌های یک و 2 باشیم اما این دو قطعه هیچ وابستگی به قطعه سوم نداشته و امیدواریم با پشتکار مسئولان مرتبط با فرودگاه امام، این مهم زودتر محقق شود. محسن هاشمی، مدیرعامل مترو تهران نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت 8ماه متروی فرودگاه امام به اتمام برسد.

کد خبر 101344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز