با وجود انحصار حاکم بر بازار خودرو به‌دلیل شوک ناشی از افزایش قیمت بنزین بازار خودرو در آستانه سال نو با رکود مواجه شده است.

با وجود اجرای طرح تعویض خودروهای فرسوده و تاکسی‌های قدیمی رکود طولانی که بر بازار خودرو حاکم شده هنوز ادامه دارد.با وجود کاهش شدید تقاضا تولید‌کنندگان قیمت خودرو را افزایش داده‌اند.

نگرانی‌ها از ادامه رکود در بازار خودرو ادامه دارد و با وجود این به‌دلیل ادامه مشکلات مالی در این صنعت انتظار نمی‌رود که امکان کاهش قیمت‌ها نیز وجود داشته باشد. برخی دست‌اندرکاران امیدوارند که با نزدیک شدن به سال نو، رونق در بازار بیشتر شود.

با توجه به‌وجود انحصار در بازار داخلی و بالا بودن تعرفه واردات خودرو این گروه امیدوارند که قیمت خودرو در بازار کاهش نیابد و رونق به بازار بازگردد. در هفته اخیر قیمت انواع خودروی ساخت داخل تغییر عمده‌ای نداشت و با قیمت‌های ثابت کارخانه معامله می‌شد.

تنها برخی انواع خودروهای دوگانه سوز و کم مصرف با افزایش قیمت در بازار آزاد مواجه بود.
برخی از کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که کارخانه‌های داخلی در هفته‌های آینده با کاهش عرضه در بازار نوسان‌هایی را ایجاد کنند و با تحریک تقاضا رونق بازار را افزایش دهند.

ولی تا زمانی که نحوه عرضه بنزین در سال آینده مشخص نشود، انتظار تغییر و تحول مهمی در بازار خودرو نمی‌رود.  عدم‌اطمینان خریداران خودرو و تقاضای بالقوه در بازار نسبت به تصمیم دولت در سال آینده در مورد قیمت و نحوه عرضه بنزین کاهش عرضه در بازار آثار خود ‌را نشان نخواهد داد.

کد خبر 101515

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز