همشهری آنلاین: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعلام کرد: تدوین بودجه براساس روش عملیاتی در دستورکار مجموعه وزارت علوم قرار دارد

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، دکتر علی اکبر متکان در این باره با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به برنامه‌های توسعه کیفی آموزش عالی، افزود: روش بودجه بندی کنونی دانشگاه ها سنتی است که روش کارآمدی نیست لذا تدوین بودجه براساس روش عملیاتی در دستورکار مجموعه وزارت علوم قرار دارد.

وی گفت: در اختصاص بودجه به دانشگاه‌های کشور تنها آمار دانشجویان ورودی هرسال مدنظر است اما در بودجه بندی به روش عملیاتی خروجی دانشگاه‌ها از لحاظ فارغ التحصیلان وتولیدات علمی، پژوهشی و فناوری نیز لحاظ می‌شود.

متکان در ادامه مدیریت هزینه را برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز فناوری امری حیاتی دانست و ادامه داد: در نشست معاونان مالی و اداری، کارگاه‌های آموزشی مدیریت هزینه و بودجه بندی عملیاتی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست معاونان اداری مالی و مدیران طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها ، مراکز پژوهشی و فناوری سراسر کشور، اظهار کرد: نشست معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها هرساله با هدف بررسی موضوعات مرتبط با مسایل مالی اداری این مراکز برگزار می گردد اما امسال برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر علوم از جمله گسترش آموزش عالی بر اساس آمایش سرزمین، تربیت عالم دینمدار، توأمان بودن علم ودین در دانشگاه‌ها و انجام تحقیقات کاربردی و نیازمحور کانون برنامه‌های نشست خواهد بود.

گفتنی است: نشست مشترک معاونان مالی، اداری و مدیران طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها ، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری روزهای 28و29بهمن ماه دردانشگاه هرمزگان برگزار می‌شود.

کد خبر 101570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز