گروه سیاسی: همایش دوروزه عملیات روانی که به همت نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با پرداختن به موضوع‌های مطرح روز در این باره و بحث پیرامون راه‌های مقابله با جنگ روانی، از چند نفر از صاحب‌نظران نیز قدردانی کرد.

سرهنگ فرودگاهی دبیر همایش عملیات روانی و مدیر عملیات روانی نیروی زمینی ارتش، عصر 28 بهمن در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به برگزاری این همایش گفت: چندی پیش فراخوانی در بحث عملیات روانی در سطح مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح انجام دادیم که مقالات زیادی در این باره دریافت کردیم.

وی از دکتر علی اصغر محکی (مدیر مسئول همشهری)، رضا صالحی، مژده ارشادی، نمیرانیان، سرتیپ بهمنی و سرهنگ معینی به‌عنوان برگزیدگان این همایش نام برد که از آنان تقدیر به عمل آمد.

صبح28بهمن در آغاز این همایش فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: وقتی آمریکا توانمندی نیروهای مسلح و برگزاری رزمایش‌های وسیع و گسترده با توان نظامی بالای ایران را دید از فکر حمله به ایران منصرف شد و سعی کرد در میان مردم ایران نفوذ کند.

امیر احمدرضا پوردستان با بیان اینکه آمریکا به‌دنبال در اختیارگرفتن نبض اقتصادی دنیا در خاورمیانه بوده است، گفت: آمریکا در این زمینه طرح‌های مختلف را نیز مورد آزمایش قرار داد که با تدبیر و درایت فرماندهی معظم کل قوا و با هوشیاری و بیداری مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در این جبهه نیز ناکام ماند. وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: موضوع عملیات روانی از مباحث بسیار مهم و حائز اهمیت بوده که لازم است به‌صورت جدی به آن پرداخته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز هم در این همایش گفت: پایه‌های اصلی جنگ نرم بر تضعیف رهبری، مکتب و امت بنا شده است.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در دومین همایش عملیات روانی نیروی زمینی ارتش با برشمردن ابزارهای جنگ نرم افزود: تهمت و به کار بردن القاب زیبا در جنگ نرم از طرف دشمنان مانند آزادی، دمکراسی و حقوق بشر از ابزارهای عملیات روانی است.

وی ادامه داد: استفاده از نمادهای مذهبی مانند ساخت مسجد ضرار و استفاده از القاب و به رخ کشیدن افراد و همچنین بهره گرفتن از شایعات که براساس احساسات و امواج تصمیم‌گیری می‌شود، جزء ابزارهای این جنگ به حساب می‌آید.

کد خبر 101795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز