یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: لیورپول که مهم‌ترین هدف این فصلش را رسیدن به رتبه چهارم لیگ برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار داده، امشب در خانه منچسترسیتی بازی سرنوشت‌سازی در پیش دارد.

 این دو تیم به همراه تاتنهام و آستون‌ویلا رقابت نزدیکی برای کسب رتبه چهارم دارند و پیروزی در این بازی می‌تواند از نظر روحی هم برای هر دو تیم مهم باشد. درحال حاضر منچسترسیتی با 45 امتیاز از 25 بازی در رتبه چهارم است و لیورپول با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر در رتبه پنجم قرار دارد.

لیورپول در آخرین بازی‌اش در لیگ برتر با یک گل در خانه آرسنال مغلوب شد و پنجشنبه‌شب در لیگ اروپا در نمایشی که چندان راضی‌کننده نبود با تک‌گل دیرهنگام انگوگ مقابل اونیرئا اورزیسنی رومانی به پیروزی رسید. حالا بنیتس از مردانش می‌خواهد که با روحیه مثبتی به این بازی سرنوشت‌ساز بروند: «شما هرگز نمی‌دانید که با چه روشی می‌توانید برنده شوید. گاهی ضدحمله، گاهی حمله، بنابراین سعی می‌کنیم به تعادل مناسبی برسیم. آنها تیمی تهاجمی هستند و ما هم مجبور به حمله هستیم، بنابراین فکر می‌کنم بازی تهاجمی‌تری (نسبت به بازی اونیرئا) باشد.» بنیتس درباره اهمیت این بازی اضافه می‌کند: «این بازی برای هر دو تیم خیلی مهم است.

تلاش می‌کنیم برنده شویم، ولی اگر نشد بهتر است که نبازیم ولی مهم‌ترین نکته این است که برای پیروزی تلاش کنیم.»منچسترسیتی که سه‌شنبه‌شب با تساوی یک بر یک در خانه استوک 10 نفره، دو امتیاز حساس را از دست داد، برای این بازی مشکلاتی دارد. مانچینی سرمربی ایتالیایی سیتی در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه مجبور شد اختلافش با کرگ بلامی را تکذیب کند و اضافه کرد که مهاجم ولزی هم جزو نفرات تیمش برای این بازی خواهد بود: «کرگ اینجاست و با فیزیوتراپ تمرین می‌کند؛ درست مثل دیروز. هنگام کار چنین بحث‌هایی به وجود می‌آید.

من مشکلی با کرگ ندارم. من در دفترم با او صحبت کردم و بعد در روزنامه‌ها خواندم که بر سر او فریاد کشیده‌ام. ولی اینطور نیست. ما فقط رودررو صحبت کردیم. او مشغول درمان است و اگر زانویش بهتر شود، برای بازی یکشنبه در دسترس خواهد بود.»پاتریک ویرا، هافبک سیتی به دلیل ضربه‌ای که به گلن ولان، بازیکن استوک زد و از دید داور پنهان ماند از طرف اتحادیه فوتبال انگلیس سه جلسه محروم شده و به این بازی هم نمی‌رسد. مانچینی از این موضوع ناراحت است: «به عقیده من پاتریک اشتباه کرد. او حالا سه بازی مهم را از دست می‌دهد. این مشکل بزرگی برای من است، چراکه او بازیکن باتجربه‌ای است و خودش هم برای آماده شدن نیاز به بازی دارد.» کارلوس توز گلزن سیتی هم که به خاطر مشکلات شخصی به آرژانتین رفته دیگر غایب بزرگ تیمش محسوب می‌شود.

مشکل گلزنی تاتنهام

هری ردنپ سرمربی تاتنهام از بازیکنانش خواسته که مانند بازی رفت مقابل ویگان، گلزنی را شروع کنند. در ماه نوامبر که تاتنهام توانست ویگان را 9 بر یک شکست دهد، مدعی اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود، ولی تنها یک پیروزی در شش بازی اخیر موجب شده تا این تیم با 43 امتیاز به رده ششم سقوط کند. ردنپ در آستانه بازی برگشت مقابل ویگان می‌گوید: «در آن زمان گل‌های زیادی می‌زدیم و گل نمی‌خوردیم ولی در هفته‌های اخیر نتوانسته‌ایم مثل سابق گل بزنیم. هنوز هم گل‌های کمی می‌خوریم ولی از فرصت‌‌هایمان استفاده نمی‌کنیم. باید این وضعیت را تغییر بدهیم.»

آستون‌ویلا هم که با یک بازی کمتر و 42 امتیاز در رده هفتم است، هفته سرنوشت‌‌سازی در پیش دارد. ویلا امروز میزبان برنلی است، چهارشنبه در بازی تکراری دور پنجم جام حذفی با کریستال پالاس بازی می‌کند و یکشنبه در فینال جام اتحادیه باید به مصاف منچستریونایتد برود. مارتین اونیل که برنلی را به هیچ‌وجه دست‌کم نمی‌گیرد، می‌گوید: «هفته مهمی در پیش داریم و باید ببینیم بعد از بازی یکشنبه هفته آینده در چه موقعیتی خواهیم بود.»

کد خبر 101961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز