دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: شکست سنگین چلسی در مسابقه‌ای که مطبوعات انگلیس «جنگ بریج» نامیده‌اند، می‌تواند حتی سرنوشت قهرمانی لیگ برتر را تغییر دهد.

 در حالی که وین بریج مطابق انتظار در مراسم شروع بازی جان‌تری، دوست و همبازی سابقش را نادیده گرفت و با او دست نداد، کمتر کسی می‌توانست تصور کند که منچسترسیتی بتواند در استمفوردبریج به پیروزی 4 بر 2 برسد.

پس از 40 دقیقه سرد، سرانجام چلسی مزد برتری‌‌ نسبی‌اش را با گل لمپارد گرفت، ولی توز که به تازگی از سفر آرژانتین برگشته قبل از پایان نیمه اول توانست تک‌موقعیت تیمش را با فراری انفرادی از میان دو مدافع میانی چلسی به گل تساوی تبدیل کند. هیلاریو دروازه‌بان چلسی هم روی این گل واکنش ضعیفی داشت، درست مانند گل دوم سیتی که در دقیقه 51 و روی فرار بلامی به ثمر رسید و دروازه‌بان پرتغالی از زاویه بسته تسلیم شد.

این شروع کابوس چلسی بود چراکه در میان حملات این تیم برای زدن گل تساوی، گرت‌‌بری روی یک ضدحمله در محوطه جریمه متوقف شد تا علاوه بر اعلام پنالتی، بلتی تازه‌وارد هم اخراج شود. پس از اینکه توز پنالتی را تبدیل به گل سوم سیتی کرد، نوبت بالاک بود که با گرفتن کارت زرد دوم اخراج شود. بلامی در دقایق پایانی بدون کوچک‌ترین مزاحمتی دروازه چلسی 9نفره را برای چهارمین بار باز کرد و گل لمپارد از روی نقطه پنالتی در وقت‌های تلف‌شده ثمری نداشت. چلسی با این شکست در امتیاز 61 باقی ماند تا منچستریونایتد و آرسنال را به ترتیب در یک و سه امتیازی‌اش ببیند و این به معنی هیجانی تازه در کورس قهرمانی است.

آنچلوتی اما پس از اولین شکست خانگی تیمش سعی می‌کند خوشبین باشد: «ما اشتباه داشتیم و معمولا وقتی در فوتبال اشتباه می‌کنید، می‌بازید. حالا باید به جلو نگاه کنیم و اعتماد به نفس‌مان را حفظ کنیم. ما هنوز در صدر هستیم. فاصله فقط یک امتیاز است ولی این هم بد نیست. امروز روز خوبی برای ما نبود ولی باید توانایی‌هایمان را باور داشته باشیم.» او همچنین تاکید کرد که بازیکنان دو تیم تحت تاثیر اختلاف میان تری و بریج نبودند و همچنان به کاپیتان تیمش اعتماد دارد. منچسترسیتی هم با این پیروزی در رده چهارم 49 امتیازی شد و حالا امید بیشتری برای کسب این رتبه در پایان فصل دارد.

پیروزی تلخ آرسنال

آرسنال در روزی که طلسم ناکامی‌اش در خانه استوک را شکست، آرون رمزی را به دلیل شکستن ساق پایش از دست داد. در دقیقه 66 و در حالی که بازی یک بر یک بود، تکل خشن شاوکراس، مدافع استوک به صحنه دلخراشی انجامید که مشابه اتفاق تلخ دو سال قبل برای ادواردو مهاجم کروات آرسنال بود اما بازیکنان آرسنال توانستند تمرکزشان را حفظ کنند و سرانجام در دقیقه 90 توانستند استوک 10 نفره را تسلیم کنند.

فابرگاس از روی نقطه پنالتی گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند و در ثانیه‌های تلف‌شده ورمالن توانست گل سوم را بزند. ونگر می‌گوید که مصدومیت شدید رمزی، پیروزی تیمش را تحت تاثیر قرار داده: «سه جلسه محرومیت خنده‌دار است. این تکلی وحشتناک بود. این سومین بازیکنی است که روی چنین تکل‌هایی از دست می‌دهیم و این قابل قبول نیست.» ولی تونی پولیس سرمربی استوک گفت به هیچ وجه نمی‌پذیرد مدافعش به قصد شکستن پای رمزی چنین تکلی زده باشد: «رایان در پایان بازی گریه می‌کرد و مادرش او را به خانه برد.» جالب اینکه ساعتی پس از بازی خبر رسید این مدافع 22 ساله برای بازی دوستانه انگلیس مقابل مصر به تیم ملی دعوت شده است.

کد خبر 102541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز