شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: رویارویی امشب رم و میلان در استادیو المپیکو نشان خواهد داد که کدام یک از دو تیم می‌توانند همچنان تعقیب‌کننده اینتر و امیدوار به قهرمانی باقی بمانند.

 میلان در حال حاضر با اینتر چهار امتیاز فاصله دارد، در حالی که فاصله رم با صدرنشین پس از تساوی 2 بر 2 هفته گذشته در خانه ناپولی به 7 امتیاز رسید. بدین‌ترتیب شکست هریک از دو تیم به ویژه رم به معنی پایان امید قهرمانی خواهد بود.

میلان برای این بازی سرنوشت‌ساز، پاتو، بهترین مهاجمش را در اختیار ندارد، با این وجود تیاگو سیلوا، مدافع برزیلی این تیم معتقد است که آنها باید رم را شکست بدهند: «خیلی ناراحت‌کننده است، چون الکساندر این روزها خیلی آماده بود.» سیلوا ادامه می‌دهد که دعوت‌نشدن رونالدینیو به تیم ملی برزیل روی روحیه او تاثیر نگذاشته و او می‌تواند در این بازی تعیین‌کننده باشد: «او ناراحت به نظر نمی‌رسد. او در تمرینات همیشه می‌خندد و حرکاتی جادویی انجام می‌دهد. رونالدینیو می‌تواند مقابل رم سرنوشت‌ساز باشد. امیدوارم از روی ضربه ایستگاهی یک گل بزند.»

لوکا تونی مهاجم رم پس از مصدومیت یک‌ماهه‌اش به تمرینات بازگشته و امیدوار است مقابل میلان بازی کند: «خیلی خوشحالم، چون بالاخره توانستم در یک بازی تمرینی با تیم بازی کنم. خیلی هیجان‌زده بودم و حالا منتظر تصمیم سرمربی برای بازی میلان هستم. چنین بازی‌هایی فوق‌العاده هستند و هر بازیکنی دوست دارد جزئی از آن باشد. ورزشگاه فضای پرشوری دارد و امیدوارم مقابل میلان نتیجه مثبتی بگیریم.»

رم در صورت پیروزی با میلان هم‌امتیاز می‌شود ولی با توجه به آمادگی فوق‌العاده‌اش که در 16 بازی اخیر سری A بدون شکست بوده به نظر می‌رسد تهدید جدی‌تری برای اینتر باشد.

این تیم که هفته گذشته از لیگ اروپا حذف شد، تنها بازی نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا را در تقویمش دارد، در حالی که میلان و اینتر فعلا درگیر لیگ قهرمانان هم هستند. علاوه بر این رم هنوز بازی خانگی‌اش مقابل اینتر را در پیش دارد و در صورت پیروزی در بازی مستقیم می‌تواند در راه قهرمانی این تیم دردسرساز شود. میلان که بارها فرصت نزدیک شدن به اینتر را از دست داده، در این فصل معمولا در بازی‌های بزرگ نتایج خوبی نگرفته.

این تیم در بازی سرنوشت‌ساز مقابل اینتر هم با وجود 10نفره شدن حریف ناموفق بود و سه امتیاز را به رقیب همشهری واگذار کرد. رم اما از زمان آمدن رانیری به جای اسپالتی آمادگی بالایی پیدا کرده و با وجود بازی‌های دشوار در خانه تیم‌هایی مثل اینتر، یوونتوس، فیورنتینا، ناپولی و سمپدوریا توانسته 16 بازی را بدون شکست پشت‌سر بگذارد. این تیم حالا بیش از هر چیز حسرت شروع بدش را می‌خورد ولی در صورت شکست میلان همچنان می‌تواند در رویای اسکودتو باشد.

فیورنتینا- یوونتوس

یوونتوس که هفته گذشته با دو گل مغلوب پالرمو شد، امشب بازی سختی در خانه فیورنتینا دارد. دیه‌گو، خرید گرانقیمت برزیلی یوونتوس که مقابل پالرمو نمایش ضعیفی داشت، در این بازی روی نیمکت می‌نشیند. آلبرتو زاکه‌رونی با توجه به بازگشت وینچنزو یاکینتا می‌خواهد سیستم بازی تیمش را به 3-3-4 تغییر بدهد و بدین‌ترتیب دیه‌گو نیمکت‌نشین خواهد شد. حضور دل‌پیرو و ترزگه در خط حمله قطعی است و نفر سوم از میان یاکینتا و پائولوکی انتخاب می‌شود. زاکه‌رونی در مورد هافبک برزیلی‌اش می‌گوید: «داشتن چنین بازیکنانی خوب است ولی او تنها در صورتی که آماده باشد می‌تواند خواسته‌های ما را برآورده کند.»

یوونتوس که در رده پنجم است، بازی‌های خارج از خانه دشواری را در پیش دارد که موفقیت در آنها در راه کسب رتبه چهارم و رسیدن به لیگ قهرمانان حیاتی است. این تیم بعد از سفر به فلورانس، میهمان سمپدوریا و ناپولی خواهد بود. جیلاردینو و وارگاس، دو بازیکن اصلی فیورنتینا پس از بهبودی، آماده بازی مقابل یوونتوس هستند.

کد خبر 102798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز