یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

لندن‌: از این پس‌بینی‌نگاری برای شناسایی مجرمان جایگزین انگشت‌نگاری خواهد شد؛ چون به گفته کارشناسان این روش شناسایی هویت، دقیق‌تر از روش قدیمی انگشت‌نگاری است

این در حالی است که تا کنون از چشم و گوش هم به عنوان اعضای دیگری برای شناسایی هویت افراد استفاده شده بود اما هیچگاه بینی مورد توجه نبود. البته این امکان وجود دارد که افراد با شکستن یا جراحی‌بینی شکل طبیعی آن را از بین ببرند که در این صورت از همان روش انگشت‌نگاری برای شناسایی استفاده خواهد شد. گفتنی است ‌ در انگشت‌نگاری هم برخی با استفاده از ابزار و محلول‌ها اثر انگشت خود را تغییر می‌دهند.

دردسر سفارش ابزار کشاورزی

فلوریدا:  سفارش ابزار خاصی برای کشاورزی موجب شد که پرده از راز مردی میانسال برداشته شود. این مرد سال‌ها بود که در حیاط خانه‌اش به کاشت ماری‌جوانا مشغول بود‌.

چون  او تنها زندگی می‌کرد و با کسی‌نیز‌رفت و آمد نداشت‌ اماپس از سال‌ها ناگهان با یک آگهی تبلیغاتی برخورد کرد که نوعی ابزار کشاورزی را معرفی می‌کرد که برای برداشت ماری‌جوانا کاربرد داشت.

این مرد ابزار را به صورت اینترنتی سفارش داد و بهای آن را پرداخت کرد تا ظرف مدت 48 ساعت این ابزار را دریافت کند‌ اما 48 ساعت بعد به جای تحویل گرفتن ابزار کشاورزی با ماموران پلیس مواجه شد. ماموران پس از جستجوی محل زندگی او به مزرعه ماری‌جوانا برخورد کرده و این مرد را دستگیر کردند. او اعتراف کرد که در این سال‌ها با فروش مواد مخدری که‌ کشت می‌کرده درآمد زیادی داشته است.

آموزش سکوت به رانندگان 

منچستر: از این پس رانندگان تاکسی در انگلیس باید در دوره‌هایی آموزشی شرکت کنند که به آنها آموزش داده می‌شود چگونه در حال رساندن مسافران به مقصد‌هاشان ساکت بمانند و با حرف‌زدن زیاد آسایش آنها را از بین نبرند.

این در حالی است که یکی از گلایه‌های مسافران از رانندگان تاکسی همین است و آنها معتقدند رانندگان حریم خصوصی و آرامش آنها را از بین می‌برند. گفتنی است، در حال‌حاضر رانندگان برای دریافت مجوز رانندگی با تاکسی باید دوره‌های آموزشی گوناگونی را بگذرانند و صلاحیت آنها بارها بررسی‌ ‌شود تا مورد تایید قرار بگیرد.

کارشناسان می‌گویند دوره آموزشی جدید هم به کلاس‌هایی که رانندگان باید درآنها شرکت کنند افزوده خواهد شد. در این کلاس‌ها از نظر روانشناسی به رانندگان آموزش داده می‌شود که تشخیص دهند مسافران چه زمانی به سکوت نیاز دارند.

غرامت برای زندانی‌ شدن در‌سرویس بهداشتی

مادرید:  گیرکردن یک جوان در سرویس بهداشتی عمومی موجب شد که او بتواند حدود 1000 دلار غرامت بگیرد. این جوان به یک سرویس بهداشتی عمومی در حومه شهر مراجعه کرد و در حالی که می‌خواست این مکان را ترک کند متوجه شد در قفل شده و تلاش‌هایش برای باز کردن آن به نتیجه نرسید.

از آنجایی که این سرویس بهداشتی در محدوده‌ای دورافتاده بود کسی تا 17 ساعت بعد به آن مراجعه نکرد و داد و فریاد‌های این جوان هم موثر واقع نشد. سرانجام یک رهگذر وارد این سرویس بهداشتی شد و این پسر 28 ساله را نجات داد. اما او که به شدت عصبانی بود مستقیم راهی دادگاه شد تا از دردسری که در یک مکان عمومی برایش ایجاد شده بود شکایت کند.

او توانست ثابت کند که با بروز این مشکل حقوق یک روز از کارش را از دست داده و از نظر مالی ضرر کرده است. قاضی دادگاه هم با پذیرش ادعای این جوان به او حدود 1000 دلار غرامت داد.

کد خبر 102946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز