همشهری آنلاین: آیت‌الله محمدی ری‌شهری روز سه‌شنبه، 18 اسفندماه سال 88 در بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری از دانشکده علوم حدیث شهرری گفت: هدف اصلی راه‌اندازی دانشکده علوم حدیث نشر معارف اهل بیت‌(ع) در جهان است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، آیت‌الله محمدی ری شهری در حاشیه نشست معاونان دانشکده علوم حدیث با وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، با بیان این مطلب گفت: امسال شاهد دهمین سال تأسیس دانشکده علوم حدیث هستیم و امیدواریم به واسطه نشر معارف اهل بیت علیهم السلام زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم.

رئیس دانشکده علوم حدیث افزود: امروز حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در بحث علوم حدیث نیازمند معارف اسلامی هستند و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته، متأسفانه در این زمینه کمبودهای زیادی وجود دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش‌ها نشده است، تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و مدیریت حوزه‌ها نیز برنامه‌ای تدوین کنند تا هم در رشته‌های علوم حدیث و هم حوزه دینی، احادیث اهل بیت(ع) از مهجوریت و غربت بیرون بیاید.

آیت‌الله ری‌شهری ادامه داد: بر این اساس تغییر اساسی در بحث علوم دینی در دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری برای نشر معارف اهل بیت(ع) بسیار ضروری است و در این کار مشکلاتی وجود دارد که امیدوارم با تدبیر وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری رفع شود.

وی افزود: دانشکده علوم حدیث یکی از پایگاه‌های نورانی نشر معارف اهل بیت است و مؤسسه دارالحدیث اواخر عمر پربرکت امام(ره) با مبلغ 250 هزار تومان که امام راحل پرداخت کردند، در زیرزمین خانه‌ای در قم آغاز به کار کرد.

وی افزود: این مؤسسه در سال 74 با پیام مقام معظم رهبری و با تهیه ساختمان جدید افتتاح و چهار سال بعد با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشکده علوم حدیث تأسیس شد.

همچنین بعد از سخنان آیت‌الله محمدی ری‌شهری، معاونان دانشکده علوم حدیث و دانشکده مجازی علوم حدیث گزارشی از فعالیت‌های این دانشکده را ارائه دادند.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری نیز در این دیدار، با اشاره به آمار پذیرفته‌شدگان کارشناسی علوم حدیث (42%)، این دانشکده را الگویی مناسب برای دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برشمرد.

در پایان «کامران دانشجو» با اشاره به تلاش برخی عناصر سکولار و لیبرال جهت ایجاد فاصله فضای اسلامی از دانشگاه‌ها گفت: آن عده‌ایی که می‌گویند اگر فضای سکولار بر مراکز آموزشی حاکم باشد موفقیت حاصل می‌شود، موفقیت‌های دانشکده اسلامی علوم حدیث را ببینند و بدانند فضای اسلامی دانشجویان را به موفقیت‌های بزرگی نائل می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با اعلام آمادگی این مرکز برای احیای سیره اهل بیت علیهم السلام گفت: وزرات علوم، تحقیقات و فن‌آوری بر تمامی وعده‌های خود مبنی بر اشاعه علوم و معارف حدیثی پایبندخواهد بود.

بعد از نشست نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله محمدی ری شهری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و معاونان دانشکده علوم حدیث برگزار شد. 

کد خبر 103147

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز