چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: کسب مدال نقره دوچرخه‌سواران ایران در رشته تایم‌تریل تیمی وضعیت ایران را در جدول رده‌بندی مدال‌ها متغیر کرد و ایران را از رده نوزدهم به رده یازدهم رساند.

دسترسی به چین که نزدیک به 120 مدال طی 5 روز به‌دست آورده است و ژاپن که بیش از 70 مدال در رشته‌های مختلف کسب نموده است و کره‌جنوبی و حتی قزاقستان که نزدیک به چهل مدال دارد کار غیرممکنی است، اما از رده پنجم به بعد که تیم‌ها با سه یا دو مدال طلا جایگاه‌های بعدی را به‌دست آورده‌اند امکان‌پذیر است. یک طلا در رشته جودو می‌توانست تیم ما را در ردیف‌های پنجم تا دهم قرار دهد.
پیروزی تیم فوتبال امید بر هندوستان اگرچه عمل و نتیجه آن‌چنانی نبود اما ما را به‌عنوان صدرنشین گروه چهارم به دیدار چین صدرنشین گروه پنجم فرستاد.
 تیم ما در صورت پیروزی بر چین در گروهی به‌مراتب آسان‌تر به دیدار برنده تایلند و قطر می‌رود و ازبکستان، ژاپن و کره در دیدار گروه‌ها تا نیمه‌نهایی به ما برنمی‌خورند.
تیم امید برای قهرمانی در این دوره به یک حرکت گروهی امیدوارکننده‌تر نیاز دارد. پتانسیل موجود این اجازه را به مربی تیم خواهد داد تا بهره بیشتری از بازی انفرادی بازیکنان ببرد.
پنجشنبه 16 آذر در رشته تکواندو یکی از امیدهای مدال طلای ما و قهرمان استثنایی و بزرگ جهان و المپیک روی تشک می‌رود.
هادی ساعی آغازگر رشته‌ای است که در آن پنج قهرمان دیگر و شش قهرمان از بانوان ما حضور دارند. این جمع تماماً امید به کسب مدال دارند و شاید در پایان 4روز، بازی‌های تکواندو، مدال‌های زیادی را به مردم تقدیم کند.
پنجشنبه در بدمینتون تیم دونفره ما به میدان می‌رود. نکیسا سلطانی و بهناز پیرزمان‌بین بی‌امید نیستند. در رشته بسکتبال یکی از سخت‌ترین بازی‌های خود را در مقابل قطر میزبان بازی‌ها خواهیم داشت.
در کنار هادی ساعی در تکواندو نازیلا نظامی در 47 کیلوگرم مبارزه خواهد کرد. در شطرنج تیمی با آتوسا پورکاشیان، احسان قائم‌مقامی  و الشن  مرادی آغاز خواهیم کرد. در شنای 200 متر قورباغه محمد علیرضایی به آب می‌زند و در واترپلو نیز تیم ما برای جبران ناکامی شنا به دیدار قطر می‌رود.هندبال ما نیز با امیدهای فراوان مرحله دوم را آغاز می‌کند.
به‌نظر می‌رسد ششمین روز بازی‌های آسیایی دوحه برای ما آغاز دیگری باشد.
کد خبر 10327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز