شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: سال آینده پروژه‌های شهرداری در تمامی حوزه‌ها با شتاب بیشتری اجرا خواهد شد

و امیدواریم در سال 89 شاهد رونق بهتری در اجرای پروژه‌ها در ابعاد فراملی، ملی و محلی باشیم.

محمدباقر قالیباف دیروز در حاشیه مراسم افتتاح 123 پروژه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه 21  در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد و نگاه مدیریت شهری از 4 سال پیش به‌طور مداوم در حال تغییر بوده؛ چنان‌که  درخواست‌های مردم و همین‌طور دغدغه‌هایشان امروز با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است.

شهردار تهران تصریح کرد: در گذشته امور فرهنگی ،  اجتماعی و ورزشی چندان در امور روزمره و فعالیت‌های شهرداری‌ها نبود اما اکنون مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری از ناهنجاری‌ها و... همانند پروژه‌های عمرانی و حوزه حمل‌ونقل از اولویت‌های شهرداری و مورد توجه و تاکید است.

قالیباف تاکید کرد: شتاب و سازندگی و پیشرفت سریع پروژه‌ها در سال 89 نیز ادامه خواهد داشت و ما هم پروژه‌هایی بزرگ و در سطح ملی همانند تونل توحید را در دستور کار داریم و هم پروژه‌هایی در سطح محلات. 

شهردار تهران در مورد اقدامات شهرداری تهران برای مراسم چهارشنبه آخر سال بیان داشت: اینکه ما برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال محلی را در نظر بگیریم،  چنین نیست اما در پارک‌ها برنامه‌های ویژه فرهنگی و اجتماعی به این مناسبت برگزار می‌شود.

شهردار پایتخت همچنین در مورد منطقه 21 گفت: منطقه 21 به‌دلیل اختلاط بخش‌های مسکونی و صنعتی دارای مشکلات زیادی است و شهروندان این محدوده سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند که به‌طور مثال می‌توان از آلودگی هوا ناشی از فعالیت کارخانه‌ها و آلودگی صوتی ناشی از فرودگاه نام برد.

وی ادامه داد: ما از زمانی که کار خود را آغاز کردیم به شهروندان این منطقه قول دادیم تا ضمن افزایش پیشرفت این منطقه همراه با سایر مناطق، برای رفع عقب ماندگی منطقه تلاش کنیم. قالیباف ادامه داد: در این راستا با صرف 50 میلیارد تومان شاهد بهره‌برداری از 123 پروژه در این منطقه هستیم که یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها احداث پل شهید شوشتری است.

تمرکز تصمیمات بر جنوب شهر

شهردار تهران همچنین در مراسم افتتاح 123‌طرح عمرانی، فرهنگی، ورزشی، شهری منطقه 21 با بیان اینکه اگر در حوزه جنوب شهر تولید ثروت نکنیم فقر و مشکلات در این محدوده باقی می‌ماند و این سزاوار نیست، گفت: در هر جایی که نیازمند سرمایه ملی بودیم اولویت را به جنوب شهر داده‌ایم تا مانع از افزایش فاصله‌های شمال و جنوب شهر شویم.

قالیباف اضافه کرد: در 4 سال گذشته تمام تصمیمات صورت گرفته با اولویت مناطق جنوب شهر بوده است. وی به پادگان جی در منطقه 9 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری چند صد میلیارد تومان پول هزینه کرده است تا این پادگان را به مکانی فرهنگی، اداری و خدماتی تبدیل کند.

شهردار تهران یادآور شد: حدود 4 سال پیش به شهروندان منطقه 21 نیز قول دادم که دوری شما از مرکز شهر بدین معنا نیست که شما را فراموش کنیم و این قول را به شهروندان جنوب شهر نیز داده‌ایم که اگر نتوانیم فاصله شمال و جنوب را کم کنیم اما قطعا این فاصله بیشتر هم نخواهد شد. 

وی تصریح کرد: تنها 5 تا 6 سال است که شهرداری منطقه 21 به‌عنوان منطقه‌ای مستقل قرار گرفته، لذا این منطقه از عقب‌ماندگی‌هایی برخوردار است اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلات شهروندان در این منطقه به‌مرور رفع شود.

کد خبر 103376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز