همشهری آنلاین: هفته‌ بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندس‌لیگا) که روز جمعه ( ۱۲ مارس) با دیدار حساس میان شالکه و اشتوتگارت آغاز شده بود، روز شنبه با شش دیدار دیگر دنبال شد.

در دیدار روز جمعه، تیم شالکه توانست با پیروزی دو بر یک بر اشتوتگارت، دست‌کم برای یک روز صدر جدول بوندس‌لیگا را فتح کند. هر سه گل این بازی حساس در نیمه‌ دوم و در فاصله‌ تنها ده دقیقه به ثمر رسید. نخست شالکه در دقیقه‌ ۴۶ با گل «ادو» پیش افتاد. اشتوتگارت توانست در دقیقه‌ ۵۰ با گل ملی‌پوش خود «سردار تاسکی» نتیجه را مساوی کند. ولی «کوین کورانی» مهاجم شالکه، پنج دقیقه پس از آن گل پیروزی را به ثمر رساند. این پیروزی شالکه، رقابت صدر جدول را داغ‌تر کرد.

مونشن‌گلادباخ ـ وولفسبورگ

در نخستین بازی روز شنبه، مونشن‌گلادباخ میزبان وولفسبورگ، قهرمان فصل پیش بود. هر دو تیم در این فصل آنچنان که باید نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و در میانه‌ جدول جا خوش کرده‌اند. وولفسبورگ تنها دو روز پیش از این دیدار باید در چارچوب رقابت‌های لیگ اروپا در روسیه به مصاف رابین کازان می‌رفت. بازیکنان این تیم قاعدتا می‌بایست برای این دیدار هنوز خستگی آن بازی سنگین را در ساق‌های خود می‌داشتند. با این همه آن‌ها توانستند مونشن‌گلادباخ را با نتیجه‌ چهار بر صفر درهم کوبند.

بوخوم ـ دورتموند

دیگر دیدار روز شنبه، دربی میان بوخوم و دورتموند بود. بازی‌های این دو تیم همواره از حساسیت برخوردار بوده است. بوخوم این بار برای فرار از خطر سقوط و دورتموند برای تثبیت جایگاهی در بالای جدول برای شرکت در رقابت‌های اروپایی نیازمند برد بودند. سرانجام این دیدار با شکست سنگین چهار بر یک بوخوم به پایان رسید. وحید هاشمیان، بازیکن ایرانی بوخوم تنها ده دقیقه‌ آخر به میدان رفت.

ماینتس ـ کلن

مصاف ماینتس و کلن یکی دیگر از دیدارهای روز شنبه بود. این دیدار در حالی برگزار شد که ماینتس در جایگاه نهم و کلن در جایگاه سیزدهم جدول بود. ماینتس می‌خواست شکست خانگی در برابر برمن را جبران کند، ولی کلن نیز در بازی‌های گذشته در بیرون از خانه خودنمایی کرده است. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ یک بر صفر به سود ماینتس به پایان رسید.

هانوفر ـ فرانکفورت

در یکی دیگر از بازی‌های روز شنبه، هانوفر میزبان فرانکفورت بود. فرانکفورت که در جایگاه هشتم جدول جای داشت، می‌خواست در خانه خود هر سه امتیاز را در برابر هانوفر کسب کند. تیم بحران‌زده‌ هانوفر در پنج بازی گذشته در خانه پنج شکست پی در پی را تجربه کرده بود. ولی در این بازی توانست فرانکفورت را با شکست دو بر یک بدرقه کند.

هرتا برلین ـ نورنبرگ

یکی دیگر از بازی‌های روز شنبه، دیدار دو تیم بحران‌زده‌یهرتا برلین و نورنبرگ بود. برلینی‌ها که در قعر جدول به سر می‌برند و سقوط را نزدیک می‌بینند، می‌خواستند تلاش کنند در این دیدار خانگی به پیروزی دست یابند. به ویژه اگر در نظر داشته باشیم که هرتا برلین در شش بازی گذشته در برابر نورنبرگ پنج بار پیروز بوده است، ولی این دیدار با نتیجه‌ دو بر یک به سود نورنبرگ به پایان رسید.

 بایرن مونیخ ـ فرایبورگ

آخرین دیدار روز شنبه مصاف بایرن مونیخ، رکورددار قهرمانی بوندس‌لیگا و فرایبورگ بود. بایرن مونیخ پست از پیروزی روز پیش شالکه، برای بازگشت به صدر جدول نیازمند پیروزی بود. فرایبورگ نیز که در این فصل حال و روز خوشی ندارد و تیم ماقبل آخر جدول است، باید تلاش می‌کرد که با شکستی سنگین بدرقه نشود. سرانجام این دیدار با نتیجه‌ دو بر یک به سود مونیخی‌ها به پایان رسید. بایرن مونیخ با این پیروزی جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد.
دیدارهای حساس روز یکشنبه

به گزارش دویچه‌وله، روز یکشنبه (23 اسفند) با برگزاری دو دیدار فوق‌العاده حساس، هفته‌ بیست و ششم بوندس‌لیگا به پایان می‌رسد. در نخستین دیدار، هوفن‌هایم میزبان برمن است و در دیدار دوم بایر لورکوزن در خانه‌ خود پذیرای هامبورگ خواهد بود.

کد خبر 103423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز