همشهری آنلاین: تیم شالکه پس از یک هفته صدرنشینی در بوندس لیگا، روز شنبه با شکست ۲ بر ۱ مقابل بایرن مونیخ پیشتازی در جدول را دوباره از دست داد.

تنها ۱۰ روز پس از پیروزی بایرن مونیخ مقابل شالکه در مرحلۀ نیمه نهایی جام حذفی باشگاه‌های آلمان، دو مدعی فتح عنوان قهرمانی این فصل فوتبال بوندس‌لیگا بار دیگر در ورزشگاه "ولتینس آرنا" شهر "گلزن کیرشن" با میزبانی شالکه مقابل هم صف‌آرایی کردند و این بار نیز بایرن مونیخ با برتری مقابل تیم میزبان طرفداران شالکه را نقره داغ کرد.

شاگردان لوئیس فان‌گال هلندی که به عنوان تیم دوم جدول به مصاف تیم صدرنشین شالکه رفته بودند، در طول فقط ۷۰ ثانیه میان دقایق ۲۵ و ۲۶ بازی، با گلهای فرانک ریبری فرانسوی و توماس مولر از غفلت لحظه‌ای آبی‌پوشان شالکه استفاده و حریف میزبان را که پس از ۵۲ سال دوباره نقشه قهرمانی بوندس‌لیگا را در ذهن داشت، از خواب قهرمانی بیدار کردند.
پاسخ زودهنگام شالکه با گل دقیقۀ ۳۱ کوین کورانی و اخراج هافبک بایرن مونیخ، حمید آلتینتوپ در انتهای نیمه نخست، امید را بار دیگر در دل شالکه زنده کرد. اما مهارت بایرنی‌ها در امور دفاعی در نیمۀ دوم بازی و عدم تمرکز و ناهماهنگی یاران شالکه در تدارک حملات بر روی دروازه تیم میهمان، سرانجام باعث حفظ برتری ۲ بر ۱ برای بایرن مونیخ تا پایان بازی شد.
بایرن مونیخ با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و با سبقت از تیم ۵۸ امتیازی شالکه، دوباره صدرنشینی در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا را از آن خود کرد.

ناکامی بایر لورکوزن در فرانکفورت

تیم فوتبال بایر لورکوزن که تا هفتۀ ۲۴ بدون باخت مانده بود و از بخت‌های جدی کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری به شمار می‌رفت، با ناکامی ۲ بر ۱ مقابل تیم میزبان آینتراخت فرانکفورت متحمل چهارمین شکست در پنج دیدار اخیر شد. شاگردان یوپ هاینکس با این باخت همچنان با ۵۳ امتیاز در جایگاه سوم جدول ایستاده‌اند و رفته رفته از کورس قهرمانی نیز فاصله گرفته‌اند.

ادامه بلندپروازی‌های دورتموند و اشتوتگارت

زردپوشان بوروسیا دورتموند با برتری ۲ بر ۱ مقابل تیم میهمان وردربرمن به سیزدهمین امتیاز خود در ۵ بازی اخیر دست یافتند و حال با ۵۲ امتیاز در سایه سه تیم نخست جدول قرار گرفته‌اند. دورتموندی‌ها ۵ هفته قبل از پایان فصل بوندس‌لیگا با فاصله ۷ امتیازی نسبت به صدرنشین جدول، بایرن مونیخ از بخت اندک قهرمانی نیز برخوردارند.

و اما تیم اشتوتگارت که هفته گذشته با پیروزی ۲ بر ۱ در زمین بایرن مونیخ شگفتی‌آفرینی کرده بود، با برتری ۲ بر ۱ مقابل تیم میهمان بوروسیا مونشن‌گلادباخ به سومین پیروزی متوالی خود در بوندس‌لیگا دست یافت. اشتوتگارتی‌ها که در هفته ۱۴ در مکان هفدهم و ماقبل آخر جدول قرار داشتند، حال با ۴۴ امتیاز در پله هفتم ایستاده‌اند و با توجه به فاصله ۴ امتیازی با تیم پنجم وردربرمن، فتح عنوان پنجمی بوندس‌لیگا و کسب سهمیه حضور در لیگ فوتبال اروپا برای فصل آینده را نیز هدف قرار داده‌اند.

تساوی بوخوم و پیروزی هرتا برلین و نورنبرگ

در چارچوب دیگر دیدارهای روز شنبه (14 فروردین)، تیم نورنبرگ با پیروزی خانگی ۲ بر 0 مقابل ماینتس کمی از گرداب خطر سقوط به بوندس‌لیگای ۲ گریخت و با ۲۸ امتیاز مکان چهاردهم جدول را به خود اختصاص داد.

در نبرد تیم‌های ته جدولی فرایبورگ و بوخوم، تیم میهمان بوخوم با نتیجۀ مساوی ۱ بر ۱ و ربودن امتیازی ارزشمند از شهر فرایبورگ ۲۸ امتیازی شد و فاصلۀ ۳ امتیازی را با تیم شانزدهم فرایبورگ حفظ کرد. در این دیدار وحید هاشمیان در واپسین لحظات بازی وارد میدان شد.

سرانجام در آخرین دیدار روز شنبه تیم میزبان اف.ث.کلن که در مکان سیزدهم جدول جای دارد، متحمل شکست خانگی ۳ بر 0 در برابر تیم قعرنشین جدول، هرتابرلین شد. پایتخت‌نشینان آلمان با کسب ۳ امتیاز این دیدار ۲۲ امتیازی شدند، اما همچنان در آخرین ردۀ جدول ایستاده‌اند.

دیدارهای پایانی هفته ۲۹ بوندس‌لیگا

به گزارش دویچه‌وله، پیکارهای هفته ۲۹ فوتبال بوندس‌لیگای آلمان روز یکشنبه با شهرآورد شمال آلمان میان تیم میزبان هامبورگ و هانوفر و دیدار خانگی وولفسبورگ در برابر هوفن‌هایم به پایان می‌رسد.

کد خبر 104233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز