همشهری آنلاین: انتخابات منطقه‌ای در فرانسه آغاز شده است

خبرگزاری اتریش از پاریس گزارش داد، در سراسر این کشور بیش از 44 میلیون نفر واجد حق رای پای صندوق های رای گیری فراخوانده شده اند تا درباره آرایش 26 پارلمان منطقه‌ای تصمیم گیری کنند.

این در حالی است که نظرسنجی ها از مشارکت بسیار پایین مردم در این رای گیری خبر می دهد.

در این رای گیری که مانند یک آزمون پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو سال آینده است، نیکلا سارکوزی رییس جمهور کنونی با احتمال شکست مواجه است. بر مبنای نظرسنجی ها، اردوگاه محافظه کاران حاکم یا همان حزب UMP سارکوزی در هیچ یک از 22 منطقه اصلی پیروز نخواهد شد.

فردریک دبی، رییس موسسه نظرسنجی Ifop گفت: "ما با یک انتخابات کلاسیک در اواسط دوره ریاست جمهوری مواجهیم و در آن دولت حاکم تنبیه می شود.

در انتخابات شش سال پیش فرانسوی ها تلگنری جدی به دولت راست میانه وقت به ریاست پان پیر رافارن زدند به طوری که سوسیالیست ها در آن زمان 20 منطقه از 22 منطقه را از آن خود کردند.

رای گیری در دو دور انجام می گیرد. بنا به نظرسنجی CAS سوسیالیست ها روز یکشنبه با اختلاف اندکی از UMP پیشی خواهند را گرفت و دومین دور نیز یک هفته بعد با پیروزی چشمگیر 52 درصد به 28 درصد برای UMP خاتمه خواهد یافت.

تلاش سارکوزی برای کم اهمیت جلوه دادن انتخابات
گر چه مسایل مناطق ارتباطی به مسایل در سطح ملی ندارد، اما نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که رای دهندگان به موضوعاتی همچون بالا بودن نرخ بیکاری بهای زیادی می دهند. سارکوزی در روزهای اخیر گفت: "این مشکل بزرگی در فرانسه است که موضوعات همیشه بر هم اثر می گذارند." وی با تلاش برای بی اهمیت جلوه دادن اثر انتخابات بر دولتش گفت: "انتخابات محلی پیامدهای محلی دارد. انتخابات ملی، پیامدهای ملی."

در واقع بر مبنای تازه ترین نظرسنجی ها در حال حاضر 36 درصد هوادار سارکوزی هستند که تاکنون در دوره ریاست جمهوری وی این رقم بی سابقه است.

کد خبر 103438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز