شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در سال 89 از همه توان خود برای تامین مسکن مورد نیاز مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی نیکزاد در مصاحبه با رادیو تجارت بابیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم و به عنوان موضوعی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته همه دستگاه ها و مسئولان مربوطه همکاری لازم را با وزارت مسکن و شهر سازی برای دستیابی به اهداف تعیین شده داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال 89 شاهد شکوفایی هر چه بیشتر بخش مسکن در کشور خواهیم بود، افزود: افزایش سقف تسهیلات در شهرها و روستاها یکی از اقداماتی بود که باعث شد تا 80 درصد از هزینه‌های لازم برای ساخت یک واحد مسکونی در قالب تسهیلات بانکی به مردم پرداخت شود.

نیکزاد اضافه کرد: هم اکنون در روستاها سقف وام برای هر واحد مسکونی از 75 میلیون ریال به 100 میلیون ریال و در شهرها نیز برای ساخت به روش سنتی سقف وام برای هر واحد مسکونی از 150 میلیون ریال به 200 میلیون ریال و برای ساخت به روش صنعتی از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال افزایش یافته است.

وزیر مسکن و شهر سازی، قرض الحسنه شدن وام های ساخت مسکن مهر را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای تسهیل ساخت مسکن مورد نیاز مردم بیان کرد و گفت: این اقدام بی سابقه به دستور رئیس جمهور و با همکاری بانک مرکزی و مجموعه دولت انجام شد.

نیکزاد افزود: در سال جدید همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا با همت مضاعف و کار مضاعف بتوانیم برنامه ریزی‌ها وهدف گذاری‌های انجام شده برای سال 89 را در بخش مسکن محقق کنیم.

کد خبر 103931

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز