همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: فرصت بی بدیلی برای خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن در کشور فراهم شده است

علی نیکزاد روزپنجشنبه 16 اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت دولت از این بخش در سال‌های اخیر، افزود: اعطای 80 درصدی تسهیلات مسکن، حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده واحدهای مسکونی و اعمال تخفیف‌های ویژه درصدور پروانه از جمله حمایت‌های انجام شده از سوی دولت برای مسکن دار شدن اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه بوده است.

وی، بابیان اینکه وزارت صنایع و معادن و بازرگانی نیز با اعمال نظارت مستمر قیمت مصالح ساختمانی را تثبیت و کنترل کرده است، اظهار داشت: با شرایط و بستر فراهم شده که در سال‌های گذشته نبوده است، بخش خصوصی و توانمندان در این حوزه پای کار آمده‌اند که این اقدام در کل کشور بی نظیر و بی بدیل است.

نیکزاد، پای کار بودن استانداران و شخص رئیس جمهور و همت، اشرافیت و اهتمام ایشان به موضوع مسکن را فرصت مغتنمی دانست و افزود: این تلاش و جدیت عقب افتادگی‌های گذشته در این بخش را جبران خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در سال همت مضاعف، کارمضاعف گام بلندی در این بخش برداشته شده و مسوولیت سنگینی بر دوش وزارت مسکن و شهرسازی نهاده شده است.

وزیرمسکن و شهرسازی شمار افراد واجد شرایط مسکن مهر در کشور را در زمان حاضر یک میلیون نفر ذکر کرد و افزود: با 630 هزار نفر از این تعداد انعقاد قرارداد شده و زمین تامین شده جهت ساخت این واحدها به تعاونی‌ها، یا به انبوه سازان و یا به گروه‌ها داده شده است.

نیکزاد، روند پیشرفت واحدهای مسکونی مهر را در کشور مطلوب عنوان کرد و یادآورشد: ساخت 200هزار واحد بصورت توافق سه جانبه تضمین خرید از طرف دولت و وزارت مسکن، تضمین برای پرداخت تسهیلات بانک مسکن و ساخت توسط انبوه سازان به انبوه سازان واگذار شده است.

نیکزاد، عقد چنین قراردادی را یکی از اقدامات مهم انجام شده در کشور دانست و اظهارداشت: در این قرارداد دولت طرف حساب انبوه سازان قرار گرفته و این امر نشان دهنده اعتماد دولت به انبوه سازان است.

وی بابیان اینکه عملیات فونداسیون تمامی واحدهای مسکونی مهر کشور در سال جاری اجرا خواهد شد، افزود: برای 530 هزار واحد مسکن مهر در زمان حاضر اخذ پروانه شده و عملیات اجرایی فونداسیون 362 هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون 31 هزار و میلیارد ریال از خط اعتباری مسکن مهر پرداخت شده است، از ساماندهی 200هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان سال جاری خبر داد.

نیکزاد بابیان اینکه تمامی این واحدها تا نیمه اول امسال عقد قرارداد خواهند شد، ادامه داد: تاکنون 98هزار واحد از این تعداد عقدقرارداد و 160 هزار واحد نیز به بانکها معرفی شده‌اند.

وی همچنین بااشاره به رونق بخش مسکن، گفت: در روستاها در مجموع یکهزارو 192شهر موجود کشور در زمان حاضر ساخت و ساز مسکن با قوت و قدرت هرچه تمامتر ادامه دارد.

کد خبر 106784

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز