جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

گروه بورس: با صعود نوروزی شاخص بورس در حال حاضر چند گام با عبور از مرز 13 هزار واحد فاصله دارد.

روند صعودی شاخص بورس تهران در ابتدای سال جدید ادامه یافت و این شاخص در روز چهارشنبه توانست با ثبت 78 واحد افزایش به 12‌هزارو 945 واحد برسد. فعالان بازار امیدوارند با عبور  از این مرز، شاخص بورس تهران بتواند رکورد تاریخی خود را بشکند و از مرز 13 هزارو 800 واحد نیز عبور کند. معاملات بورس تهران از روز شنبه هفتم فروردین ماه بار دیگر از سر گرفته شد.

شنبه

در این روز بیشتر معاملات به شرکت‌های صدرا و البرزدارو اختصاص یافت و شاخص بورس با 77 واحد رشد به کار خود پایان داد. کمبود عرضه به‌خصوص در نمادهای مطرح سبب شکل‌گیری انباشت تقاضا در اکثر نمادهای بزرگ و مورد توجه بازار در روز شنبه شد.

یکشنبه

روند صعودی بازار در دومین روز کاری سال به‌گونه‌ای ادامه یافت که بیشتر نمادها با اقبال روبه‌رو شدند. علاوه بر آنکه نمادهای بسیاری صف خرید پیدا کردند، نمادهایی نیز صف فروش خود را جمع شده دیدند تا بازار در شرایطی کم نظیر قرار گیرد. نمای کلی انتهای بازار روز یکشنبه، انباشت میلیاردها تومان سرمایه برای خرید چند ده سهم بود.

دوشنبه

معاملات بورس تهران در روز دوشنبه به نقطه اوج خود رسید؛ به‌طوری که کمتر شرکتی پیدا می‌شد که با افزایش قیمت مواجه نشده باشد اما تا پایان مبادلات، انجام چند عرضه باعث تعدیل بازار شد تا معاملات شکل منطقی‌تری به‌خود بگیرد.

سه‌شنبه

نتیجه طبیعی معاملات در روز سه‌شنبه، کاهش حجم و تعداد صف‌های خرید بود اما این روند چندان در بازار محسوس نبود. دست کم نمادهای دارای اقبال به روند خود ادامه دادند اما بازار با افزایش تعداد و کیفیت نمادهای منفی روبه‌رو شد. این در حالی بود که شاخص کل به رقم 13 هزار واحد نزدیک شد و به مصاف سطحی رفت که آخرین بار در زمستان 1383 در این ارقام قرار داشت.

چهارشنبه

حداکثر توان تقاضا در معاملات روز چهارشنبه نیز حفظ شد و صف‌های خرید نمادهای مطرح روز سه‌شنبه حفظ شد و نماد تازه‌ای متعادل نشد. فولاد مبارکه، چادرملو و گل گهر مهم‌ترین نمادهای دارای صف خرید طویل بودند که باز هم نصیبی از عرضه نبردند.

کد خبر 104081

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز