جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اکران نوروزی سینماهای تهران با وجود آنکه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی نداشت اما فروش قابل‌قبولی را پشت سر گذاشت

«پوپک و مش ماشاالله» با فروش 60 میلیونی در 2 روز موفق‌ترین افتتاحیه نوروزی را ثبت کرد.فیلم سینمایی پوپک و مش ماشاالله به کارگردانی فرزاد موتمن که از روز چهارشنبه 11فروردین ماه اکران شده است، طی 2روز توانست بیش از 60میلیون تومان فروش کند.

پنجشنبه گذشته پوپک و مش ماشاالله تنها در سینما آزادی توانست بیش از 5/5 میلیون تومان فروش کند و با توجه به اینکه این فیلم یکی از فیلم‌های کمدی اکران شده در نوروز 89 است پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته اول و بازگشت مخاطبان از تعطیلات نوروزی از مرز 200‌میلیون تومان گذر کند.

این در حالی است که فیلم تسویه حساب تا هفته دوم اکران نوروزی حضور موفقی را تجربه کرد. تهمینه میلانی که سال گذشته فیلم پرفروش «سوپر استار» را در اکران نوروزی روی پرده سینماها داشت بازهم در اکران نوروزی و این بار با «تسویه حساب» حضور موفقی را در گیشه سپری می‌کند؛ به‌طوری‌که این فیلم تنها در تهران توانسته است به رقمی بالاتر از 244 میلیون تومان برسد.

با احتساب فروش پنجشنبه و جمعه این فیلم، احتمالا فروش فیلم به حدود 270 میلیون تومان خواهد رسید. به گفته محمد نیک‌بین تهیه‌کننده تسویه‌حساب، هنوز میزان دقیق فروش این فیلم در شهرستان‌ها اعلام نشده است اما طبق آخرین اطلاعات در شهرستان‌ها نیز رقمی برابر با تهران فروش کرده است.

رشد فروش روزانه

فیلم سینمایی 2ایپزودی «طهران، تهران» به کارگردانی داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور در پایان هفته دوم اکران خود توانست از مرز 100 میلیون تومان عبور کند.

‌به گزارش فارس، طهران، تهران از 26 اسفندماه 88 روانه پرده سینماها شد که همان نسخه نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر، بدون هیچ تغییر و ممیزی به اکران عمومی در آمد و روز گذشته در سینما آزادی این فیلم 5/5 میلیون تومان فروش داشت.

در اپیزود داریوش مهرجویی با عنوان «روزهای آشنایی» بازیگرانی چون پانته‌آ بهرام، قربان نجفی، مهتاج نجومی، اکبر مشکاتی، غلامرضا نیکخواه، کتایون امیر ابراهیمی، علی عابدینی، پرویز و ثریا نوری، فریده سپاه منصور، مینو صابری و مهدی طالب‌زاده نقش‌آفرینی کرده‌اند و درکنار آنها فاطمه فردین نیز حضوری ویژه دارد. 

در اپیزود دوم تحت عنوان «سیم آخر» به کارگردانی مهدی کرم‌پور بازیگرانی مانند رضا یزدانی، رعنا آزادی‌ور، برزو ارجمند، طناز طباطبایی، سروش صحت، فرهاد قائمیان، مجید جوزانی و محمد باغبانی نقش آفرینی کرده‌اند.  برنامه آینده گروه سینمایی آزادی فیلم سینمایی «طلا و مس» ساخته همایون اسعدیان و اکران سوم بهار در این گروه فیلم «چهل سالگی» ساخته علیرضا رئیسیان است.

«هیچ» 100 میلیونی شد

فروش فیلم سینمایی «هیچ» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی به مرز 100 میلیون تومان رسید.به گزارش فارس، فیلم سینمایی هیچ که با سروصدای زیادی به اکران نوروزی سینماهای کشور اضافه شد و در روزهای پایانی سال 88 توانست قرارداد خود را ثبت کند در پایان هفته دوم اکران به مرز 100 میلیون تومان رسید. 

براساس این گزارش، فیلم سینمایی هیچ به کارگردانی عبدالرضا کاهانی پس از تک نمایش موفقیت‌آمیز خود در جشنواره فیلم فجر، در گروه آزاد اکران شده و در روزهای پایان تعطیلات نوروزی با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

براساس اعلام فیلمیران، پخش‌کننده فیلم سینمایی هیچ، این فیلم تا پایان روز پنجشنبه 12‌فروردین ماه تنها در تهران بیش از 95 میلیون تومان فروش داشته است و با احتساب رقم فروش شهرستان، میزان فروش این فیلم تا پایان هفته دوم اکران نزدیک به 200 میلیون خواهد رسید.

فیلم سینمایی هیچ داستان مردی است که به بیماری پرخوری مبتلاست و سرپرست خانواده‌ای پرجمعیت می‌شود.مهدی هاشمی، پانته‌آ بهرام، باران کوثری، احمد مهرانفر، نگار جواهریان، مهران احمدی، مرضیه برومند، نیره فراهانی و... بازیگران این فیلم هستند.

این در حالی است که فیلم سینمایی «عیار 14» به کارگردانی پرویز شهبازی که اکران خود را سال گذشته در گروه قدس آغاز کرده بود در پایان هفته هفتم خود با فروش 155 میلیونی از پرده سینماها خداحافظی کرد.

کد خبر 104091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز