همشهری آنلاین: وزیر دادگستری گفت: بسیاری از ایرانیان مقیم خارج خواستار بازگشت و سرمایه گذاری در کشور هستند

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرتضی بختیاری در حاشیه بازدید از مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور در جمع خبرنگاران افزود: کارگروه حقوقی و قضایی شورایعالی ایرانیان خارج از کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل کند.

وی با اشاره به اینکه تقویت هویت اسلامی و ایرانی هموطنان خارج از کشور، حمایت از حقوق آنان و گسترش فرهنگ و زبان ایرانی از جمله وظایف این شوراست، اضافه کرد: در حوزه فناوری و سرمایه گذاری می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وزیر دادگستری گفت: ما برای سرمایه گذاران خارجی قانون محکمی داریم که امنیت سرمایه گذاری را تضمین می‌کند.

بختیاری افزود: البته استکبار جهانی با استفاده بی رحمانه از رسانه‌هایی که بیش از 90 درصد آنها وابسته به صیهونیست ها هستند، اجازه دستیابی هموطنان مقیم خارج از کشور را به واقعیت‌های ایران نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مراجعه بسیاری به کارگروه حقوقی قضایی شورایعالی ایرانیان خارج از کشور وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری همه نهادها در جذب سرمایه گذاری خارجی به اهداف خود دست یابیم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: کارگروه‌های شورایعالی ایرانیان خارج از کشور، اطلاع رسان واقعیت های انقلاب اسلامی هستند.

وی درباره دادسرای رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: دو شعبه دادگاه بدوی و دو شعبه دادگاه تجدید نظر به ریاست دادستان تهران در دادسرا برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است.

وزیر دادگستری درباره امکان بازگشت پناهندگان سیاسی به کشور گفت: درباره این افراد به صورت موردی و براساس سوابق آنها تصمیم گیری می‌شود.

کد خبر 104175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز