گروه شهری: گزارش‌های سازمان بازرسی نشان می‌دهد پروژه مونوریل صادقیه در این مسیر قابلیت اجرایی نداشته است.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سازمان بازرسی کل کشور در مورد پروژه مونوریل صادقیه و ایرادات فنی و مشکلات اجرایی این طرح گزارشی تهیه کرده که نشان می‌دهد برای این پروژه کار کارشناسی دقیق صورت نگرفته و پروژه قابلیت اجرایی‌شدن نداشته است.

تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد که با توجه به گزارش‌های موجود در شهرداری تهران و همچنین گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور مشخص شود که چه کسانی به‌صورت غیرکارشناسی چنین طرحی را به مورد اجرا گذاشته و ناتمام و بلاتکلیف در شهر رها کرده‌اند و چه کسانی باید پاسخگوی هزینه‌هایی باشند که برای یک پروژه کارشناسی نشده از بیت‌المال هدر رفته است.

وی ادامه داد: پایه‌های پروژه نیمه کاره مونوریل باید 6سال قبل جمع‌آوری می‌شد اما به خاطر اینکه شائبه سیاسی به‌وجود نیاید، تحمل کردیم تا گزارش‌های دقیق کارشناسی به شورای شهر ارائه شود و اکنون تمام گزارش‌ها نشان از آن دارد که کارشناسان در همان زمان هم بر پروژه مونوریل صادقیه ایرادات فنی وارد می‌‌دانستند و اظهار نگرانی‌هایی حتی در مورد استحکام پایه‌های مونوریل مطرح شده بود.

به‌نظر معاون شهردار تهران، این طرح از لحاظ ترافیکی نیز مردود و فاقد توجیه فنی و ترافیکی تشخیص داده شده بود، به همین دلیل در دوره مدیریت قبلی شهرداری دستور توقف این پروژه صادر شد. وی با ابراز تعجب از اینکه برخی از مسئولان اقدام شهرداری تهران در برچیدن پایه‌های مونوریل را شتابزده دانسته‌اند،

گفت: اقدامات عجولانه و تصمیمات لحظه‌ای برای احداث چنین پروژه‌ها و سیستم‌هایی که باید به‌طور کامل مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار گیرند، جای تعجب دارد و سؤال برانگیز است، اما جمع‌آوری پایه‌های پروژه‌ای آن هم بعد از 6 سال مزاحمت برای مردم و بلاتکلیفی به هیچ وجه عملکردی شتابزده محسوب نمی‌شود.

تشکری هاشمی با ابراز این امیدواری که دیگر هیچ پروژه‌ای بدون کار کارشناسی دقیق اجرا نشود، خواستار آن شد تا همانند مترو اجرای برنامه‌های ترافیکی با مطالعه دقیق، کار کارشناسی و طی مراحل قانونی به اجرا درآید.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران هیچ حساسیتی برای ساخت مونوریل ندارد و اگر کارشناسان مسیرهای مناسب را برای ساخت قطار هوایی با پشتوانه مطالعاتی ترافیکی ارائه دهند با حفظ اولویت‌ها و با توجه به امکانات و منابع، حمایت‌های لازم از اینگونه پروژه‌ها را هم خواهیم داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران با هماهنگی‌های خوبی که با وزارت کشور و شورای‌عالی ترافیک دارد این آمادگی را در خود می‌بیند که به دور از فضاسازی‌های سیاسی و هیجانات کاذب در آرامش و تدبیر و کار کارشناسی در مسیرهای مناسبی که اجرای مونوریل به‌عنوان گزینه برتر باشد، همکاری‌های لازم را داشته باشد.

کد خبر 104759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز