یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: سازمان هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی و بارش شدید تگرگ در 14 استان کشور هشدار داد.

براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود و جوی نسبتا آرام در کشور حاکم خواهد بود. از سوی دیگر، از دیشب با نزدیک‌شدن سامانه بارش‌زای دیگری از شمال غرب، افزایش ابر ایجاد شده و از امروز به‌تدریج بارش رگبار و رعد و برق در شمال‌غرب و غرب کشور آغاز می‌شود.

فردا نیز با تداوم بارندگی در این مناطق فعالیت بارشی به نواحی جنوب غربی، مناطق غربی سواحل دریای خزر و نیمه غربی دامنه‌های البرز گسترش می‌یابد. در روز چهارشنبه با کاهش بارندگی در شمال غرب کشور علاوه بر مناطق فوق در مناطق شمال شرق و مرکز، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس برای امروز به سبب بارش شدید باران، گاهی با رگبار و رعد و برق و تگرگ در جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و برخی نقاط کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی شده است.

همچنین برای فردا  در برخی نقاط استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شمال شرق استان خوزستان بارش باران با رعد و برق و گاهی تگرگ شدید پیش‌بینی می‌شود که سبب آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق خواهد شد که این وضعیت با شرایط ضعیف‌تر برای استان‌های همدان، مرکزی، قزوین و تهران پیش‌بینی می‌شود.

بدین‌ترتیب امروز آسمان تهران نیمه‌ابری گاهی با وزش باد در اواخر وقت ابری با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 2‌درجه افزایش به 13 و 23 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین فردا آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 2درجه کاهش به 11 و 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 104857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز