سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

ذوب‌آهن بدون شک یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال حال حاضر ایران است.

 این تیم در جام حذفی تنها 2 پیروزی با کسب جام قهرمانی و تکرار عنوان سال گذشته خود فاصله دارد، در لیگ‌برتر یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود و در لیگ قهرمانان آسیا پرامید‌ترین تیم ایرانی حاضر در بازی‌هاست. این تیم درصورتی که امروز بازی خود با الوحده را با پیروزی پشت سر بگذارد می‌تواند صعود خود به مرحله حذفی مسابقات را جشن بگیرد.

یکی از عوامل موفقیت این تیم اصفهانی را علاوه بر امکانات مناسبی که یکی از غول‌های اقتصادی کشور در اختیارش قرار می‌دهد، می‌توان منصور ابراهیم‌زاده دانست؛ مربی‌ای که آرام‌آرام تیم خود را به این مرحله رسانده است و شخصیت خودش، همچون تیمش به دور از حاشیه و دغدغه است.

ابراهیم‌زاده وقتی که در 2بازی فیلیپ اسکولاری را با تیم بنیادکار شکست داد تنها این‌گونه واکنش نشان داد: من اسکولاری را نبردم، این ذوب‌آهن بود که بنیادکار را برد. اینکه ذوب آهن بنیادکار را برد ربطی به ابراهیم‌زاده و اسکولاری ندارد. ذوب‌آهن سال قبل تلاش کرد و موفق شد و از همه مهم‌تر امسال پاداش این تلاش را می‌گیرد.

اسکولاری هم پس از بازی قبول کرد که تیمش تحت‌تأثیر بازی فوق‌العاده ذوب‌آهن قرار گرفته بود تا ارزش کار ابراهیم‌زاده بیشتر مشخص شود.

شخصیت بدون جنجال ابراهیم‌زاده را در تیمش هم می‌توان دید. ذوب‌آهن تیم پرستاره‌ای نیست و نتایجی که این تیم می‌گیرد، به گفته ابراهیم‌زاده نتیجه تاکتیک‌پذیری بازیکنان یکدست تیمش است. ابراهیم‌زاده مسئله مهم‌تر را خودباوری در تیمش عنوان می‌کند:  این خودباوری در طول زمان، با کار مداوم به دست آمده است.

وقتی به بازیکن برنامه می‌دهی، وقتی مربی و بازیکن پله‌پله در کنار هم بالا می‌روند و به هم اعتماد می‌کنند، وقتی تیم به این نتیجه می‌رسد که موفقیت در دسترس است، وقتی همه‌چیز مطابق برنامه پیش می‌رود، ‌وقتی بازیکن می‌بیند که با اعتماد به کادر فنی ضرر نمی‌کند، وقتی همه چیز همانطور که پیش‌بینی شده اتفاق می‌افتد، وقتی همه اینها را کنار می‌گذاریم می‌رسیم به واژه اعتماد به نفس.

ذوب‌آهن با همین اعتماد به نفس است که توانسته خود را به پرامید‌ترین تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کند.

این تیم در پنجمین روز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا این شانس را دارد که در امارات جشن صعود به جمع 16 تیم مرحله دوم مسابقات را بگیرد، اتفاقی که با توجه به روند صعودی این تیم، چندان غیر منتظره به‌نظر نمی‌رسد.

گروه A

2بازی امروز این گروه در حالی برگزار می‌شود که می‌توان تنها شانس صعود را برای 3 تیم در نظر گرفت. استقلال تیم باسابقه کشورمان در این گروه با 8امتیاز در صدر جدول قرار دارد. پس از نماینده کشورمان الغرافه تیم پرمدعای قطری با 7 امتیاز و الاهلی نماینده عربستان با 6 امتیاز قرار دارند. استقلال امروز درصورتی که الاهلی را شکست دهد، می‌تواند برای برگزاری جشن صعود آماده شود. دیگر بازی امروز این گروه را، الغرافه در زمین الجزیره انجام می‌دهد. الجزیره تنها با یک امتیاز، هیچ شانسی برای صعود به دور بعد ندارد.استقلال هم در این گروه تیم تقریبا شگفتی‌سازی بوده و برخلاف نتایجی که در بازی‌های داخلی کسب کرده، در لیگ قهرمانان آسیا موفق ظاهر شده است. استقلال در 2بازی اخیر، الغرافه را در تهران با شکستی سنگین بدرقه کرد و در زمین این تیم هم توانست یک امتیاز بگیرد.

گروه B

این گروه تحت سیطره ذوب‌آهن تیم شگفتی‌ساز امسال لیگ قهرمانان از کشورمان قرار دارد و به‌نظر می‌رسد، ‌امروز روز برگزاری جشن صعود برای اصفهانی‌ها باشد. ذوب‌آهن اصفهان با 10 امتیاز در صدر جدول نشسته است. بعد از ذوب‌آهن، الاتحاد قهرمان دو دوره لیگ فوتبال عربستان با 7 امتیاز قرار دارد. بنیادکار تیمی که با حضور ستاره‌هایی همچون ریوالدو در زمین بازی و فیلیپ اسکولاری در کنار زمین انتظار می‌رفت یکی از تیم‌های موفق این دوره باشد با 6 امتیاز تیم سوم این گروه است.

ذوب‌آهن که با 2برد در برابر بنیادکار ازبکستان، کار خود را برای صعود در این گروه راحت کرده است، در پنجمین روز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با الوحده از امارات دیدار خواهد کرد. در دیگر بازی این گروه بنیادکار باید در مقابل الاتحاد به میدان برود. این تیم پرامید تنها در شرایطی می‌تواند شانس حضور در بین  16 تیم نهایی لیگ ‌قهرمانان آسیا را به دست بیاورد که از سد تیم عربستانی بگذرد. در مقابل، پیروزی الاتحاد در این بازی، آنها را به دور بعد خواهد کشاند و ازبک‌ها را از دور مسابقات حذف خواهد کرد.

گروه E

سونگنام ایلهوا از کره‌جنوبی در این گروه کار را در 4 بازی اولش تمام کرد؛‌ 12 امتیاز از   4 بازی گرفت و اکنون یکی از تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی مسابقات است. پس از این تیم گوان پکن از چین با 6 امتیاز در رده دوم  قرار گرفته است. کاوازاکی فرانتل از ژاپن و ملبورن ویکتوری از استرالیا هر یک با 3امتیاز در رده‌های بعدی جدول قرار دارند.

روز پنجم بازی‌ها در این گروه با سفر تیم چینی به ملبورن آغاز می‌شود. گوان درصورتی که ملبورن ویکتوری را شکست دهد می‌تواند به قرار گرفتن در جمع 16 تیم مرحله دوم مسابقات امیدوار باشد. این تیم  درصورتی که ملبورن ویکتوری را شکست دهد و کاوازاکی در مقابل سونگنام شکست بخورد، با 9 امتیاز به دور دوم بازی‌ها صعود خواهد کرد.

گروه F

2تیم اول این گروه یعنی کاشیما انتلرز و جئون‌بوک موتورز، از همین حال خود را در جمع تیم‌های صعودکننده به دور بعد می‌بینند. کاشیما انتلرز ژاپن 12 امتیاز دارد و جئون‌بوک با 9 امتیاز این تیم را تعقیب می‌کند. تیم ژاپنی در پنجمین روز بازی‌های لیگ قهرمانان  در چین میهمان چانگچون یاتایی است و جئون‌بوک در خانه از پرسیپورا جایاپوترا پذیرایی خواهد کرد.

کد خبر 104978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز