شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس آگاهی کشور تحقیقات گسترده‌ای را برای به دام انداختن مرد کلاهبرداری که با چک‌های جعلی اقدام به خریدهای میلیونی می‌کند آغاز کرده است.

پیگیری‌های پلیسی برای گشودن راز کلاهبرداری‌های این تبهکار، چهاردهم شهریور ماه گذشته وهنگامی آغاز شد که مردی با مراجعه به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه11 تهران، با طرح شکایتی از یک کلاهبردار ناشناس گفت: یک هفته است که دائما افرادی با من تماس می‌گیرند و ادعا می‌کنند که از من طلبکار هستند واگر هر چه زودتر طلبم را به آنها ندهم با چکی که دست آنها دارم از من شکایت می‌کنند. این در حالی است که من اصلا هیچ دسته چکی ندارم که بخواهم با آن خرید کنم.

این مرد ادامه داد: در حالی که تماس‌ها زیاد شده بود به شعبه بانکی که چک‌های صادر شده متعلق به آنجا بود رفتم و در نهایت تعجب فهمیدم که فرد ناشناسی با جعل مدارک شناسایی من اقدام به بازکردن حساب و گرفتن دسته چک از شعبه بانک کرده و سپس با این چک‌های بی‌محل اقدام به خرید کرده است و بعد از این ماجرا، طلبکاران زیادی با من تماس می‌گیرند.

تحقیقات آغاز می‌شود

با این شکایت، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات خود برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار را آغاز کردند و در بررسی‌های خود دریافتند متهم در آخرین روزهای سال 87 با مراجعه به بانک و افتتاح حساب با مدارک جعلی، اقدام به گرفتن دسته چک کرده و آدرس محل کار خود را نیز یک تالار پذیرایی اعلام کرده است.

از آنجا که این نشانی تنها سرنخی بود که پلیس در اختیار داشت، کارآگاهان به تالار پذیرایی رفتند اما متوجه شدند که هیچ شخصی با این مشخصات در این تالار کار نمی‌کند. در تحقیق از مالک تالار پذیرایی، وی نیز به ماموران گفت: از مدتی قبل افرادی که چک‌های برگشتی دارند با مراجعه به دفتر تالار ادعا می‌کنند فردی که خود را به‌عنوان مسئول خرید این تالار معرفی کرده از آنها مقادیر زیادی کالا خریداری کرده است و به آنها چک‌های بی‌محل داده در حالی که هرگز چنین شخصی را نمی‌شناسم.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که متهم یک تبهکار حرفه‌ای است که در بیشتر موارد برای آنکه راز کلاهبرداری هایش فاش نشود در ساعاتی که بانک‌ها تعطیل هستند اقدام به خرید می‌کند تا در آن ساعات، امکان مراجعه و یا تماس مالباختگان با شعبه بانک وجود نداشته باشد و به این ترتیب با پرداخت چک‌های تاریخ روز بعد، طعمه‌های خود را راضی می‌کند.

شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه بازپرس پرونده دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم را صادر کرده است، گفت: از شهروندانی که این متهم را شناسایی کرده‌اند درخواست می‌شود اطلاعات خود  را در این باره  از طریق شماره تلفن 21866028 در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 105307

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز