یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیدارهای هفتۀ ۳۱ فوتبال بوندس‌لیگا شامگاه جمعه با نبرد خانگی کلن در برابر بوخوم آغاز شد.

در ورزشگاه "راین انرژی" شهر کلن، زنگ شمارش معکوس برای پایان چهل و ششمین فصل از فوتبال بوندس‌لیگای آلمان، با رویارویی تیم فوتبال اف.ث.کلن و فا.اف.ال. بوخوم به صدا درآمد.

یاران وحید هاشمیان که در دیدار هفتۀ گذشته خود متحمل شکست خانگی ۲ بر ۱ مقابل تیم هامبورگ شدند، با مجموعا ۲۸ امتیاز فقط از فاصلۀ تک امتیازی با تیم هانوفر برخوردارند؛ هانوفری که در منطقۀ خطر جدول (پلۀ ۱۶) و در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد.

اما کُلنی‌ها که در فصل جاری با کسب تنها ۱۱ امتیاز در ۱۵ دیدار خانگی موجب نارضایتی شدید هوادران خود شده‌اند،  پس از پیروزی هفتۀ گذشته در زمین هوفن‌هایم، با برتری 2 بر 0 در شهرآورد ایالت "نورد راین وست فالن" مقابل بوخوم، ۳۷ امتیازی شده و گام سرنوشت‌سازی در مبارزه با خطر سقوط به بوندس‌لیگای ۲ پشت سر گذاشتند.

دیدارهای هفتۀ جاری بوندس‌لیگا روز شنبه (۲۸ فروردین) با انجام ۶ بازی دنبال شد. بایرن مونیخ که با ۶۰ امتیاز و فاصلۀ ۲ امتیازی نسبت به تیم دوم، شالکه، پیشتاز جدول بود، به مصاف هانوفر رفت.

هانوفر که در مهیج‌ترین دیدار هفتۀ گذشته بوندس‌لیگا با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل شالکۀ میهمان و تساوی یک بر یک بایرن مونیخ در زمین بایر لورکوزن، مانع صدرنشینی مجدد آبی‌پوشان شالکه شد، همچنان به بخت اندک خود برای حفظ بقا در بوندس‌لیگا امیدوار بود. در این دیدار اما بایرن مونیخ با نتیجه عجیب 7 بر 0 پیروز میدان بود.

در دیگر شهرآورد ایالت "نورد راین وست فالن"،  تیم شالکه در ورزشگاه "ولتینس آرنا" شهر "گلزن کیرشن" میزبان بوروسیا مونشن‌گلادباخ بود. گلادباخی‌ها با کسب تنها ۱۰ امتیاز در ۱۵ دیدار خارج از خانه، از ضعیف‌ترین تیم‌های میهمان این فصل فوتبال بوندس‌لیگا به شمار می‌روند. 

این تیم که به لطف پیروزی خانگی هفتۀ گذشته مقابل فرانکفورت ۳۷ امتیازی شده و ماندنش در دسته‌ برتر بوندس‌لیگا تقریبا قطعی‌ شد، در این دیدار تن به شکست 1 بر 3 مقابل شالکه داد.  

با توجه به اظهارات اخیر فلیکس ماگات، سرمربی شالکه، تیم وی علیرغم دو شکست متوالی در هفت‌های اخیر، همچنان به فتح مجدد عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال آلمان پس از گذشت ۵۲ سال چشم دوخته است.

قهرمان "غیر رسمی" نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگا تیم فوتبال بایر لورکوزن است که در ۲۴ بازی نخست خود در فصل جاری بدون باخت مانده بود و پیشتازی در جدول را نیز تا پایان دیدارهای هفتۀ ۲۳ در دست داشت. 

این تیم برای حفظ مکان سوم جدول که در حکم دریافت جواز راه‌یابی به مسابقات انتخابی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپاست، به مصاف تیم میزبان فا.اف.ب. اشتوگارت رفت.

اشتوتگارت که پیشتاز جدول دیدارهای نیم‌فصل دوم بوندس‌لیگاست نیز پس از عملکرد فوق‌العاده ضعیف در نیم‌فصل نخست، به کسب سهمیۀ "لیگ اروپا" امیدوار است. این دیدار با نتیجه 2 بر 12 به سود اشتوتگارت به پایان رسید.

در دیگر بازی‌های هفتۀ سی‌ویکم، تیم وولفسبورگ میزبان وردربرمن بود که 2 بر 4 از این تیم شکست خورد. تیم ماینتس هم  میهمان هامبورگ بود که این تیم را با یک گل مغلوب کرد و در "فینال" قعرجدولی‌ها هم فرایبورگ در زمین خود به مصاف نورنبرگ رفت که این بازی هم 2 بر 1 به سود میزبان به پایان رسید. 

دیدارهای این هفتۀ فوتبال بوندس‌لیگا روز یکشنبه با نبرد خانگی دورتموند مقابل هوفن‌هایم و میزبانی فرانکفورت در برابر هرتا برلین به پایان می‌رسد.

کد خبر 105365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز