یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناکامی شالکه در برابر هانوفر و تساوی یک بر یک بایرن مونیخ مقابل بایر لورکوزن، سبب شد تا مونیخی‌ها چهار هفته پیش از پایان رقابت‌های بوندس لیگا پیشتازی خود را در جدول تثبیت کنند.

در نخستین دیدار از هفتۀ ۳۰ رقابت‌های فوتبال بوندس‌لیگای آلمان، تیم بوروسیا مونشن گلادباخ شامگاه جمعه (20 فروردین) با پیروزی ۲ بر 0 مقابل تیم میهمان آینتراخت فرانکفورت گام سرنوشت‌سازی را در مبارزه با خطر سقوط به بوندس لیگای ۲ برداشت. شاگردان میشائل فرونتسک با کسب سه امتیاز این بازی ۳۷ امتیازی شدند و با توجه با فاصلۀ ۱۰ امتیازی خود با مکان ۱۶ جدول، چهار دیدار پایانی فصل جاری را بدون استرس دنبال خواهند کرد.

ناکامی شالکه در هانوفر

آبی پوشان اف.ث. شالکه که علیرغم شکست خانگی هفتۀ گذشته مقابل رقیب دیرینۀ خود، بایرن مونیخ همچنان به فتح مقام قهرمانی فوتبال آلمان پس از ۵۲ سال امیدوارند، با نتیجۀ ۴ بر ۲ مقابل تیم میزبان هانوفر شکست خوردند.

در این دیدار مهیج شاگردان فلیکس ماگات نخست موفق شدند با گل‌های ادو و راکیتیچ برتری زودهنگام ۲ بر 0 هانوفری‌ها را در ابتدای نیمۀ دوم به تساوی موقت ۲ بر ۲ بدل کنند. اما در ۱۰ دقیقۀ پایانی بازی بالیچ و یاکونان برای سومین و چهارمین بار دروازۀ شالکه را گشودند.

شالکه با این ناکامی همچنان با ۵۸ امتیاز در مکان دوم جدول ایستاده است. از سوی دیگر تیم هانوفر با کسب ۳ امتیاز حیاتی این دیدار ۲۷ امتیازی شد و به رتبۀ ۱۶ جدول صعود کرد. شایان ذکر است که تیم شانزدهم جدول پایانی بوندس‌لیگا در انتهای فصل در دو بازی رفت و برگشت به مصاف تیم سوم جدول بوندس‌لیگای ۲ می‌رود. برندۀ کل این رویارویی سرانجام جواز حضور در فصل آیندۀ بوندس‌لیگا را تصاحب خواهد کرد.

لورکوزن دست انداز بایرن مونیخ نشد

در ششمین و آخرین دیدار روز شنبه، صدرنشین جدول، بایرن مونیخ که شامگاه چهارشنبه (18 فروردین) بار دیگر به لطف هنرنمایی فوق ستارۀ هلندی خود، آرین روبن در مرحلۀ یک چهارم نهایی جام قهرمانان اروپا از سد تیم انگلیسی منچستریونایتد با موفقیت عبور کرد و در هفتۀ گذشتۀ بوندس‌لیگا نیز با برتری مقابل تیم شالکه، از رقیب سرسخت خود در کورس قهرمانی نیز سبقت گرفت، به نتیجۀ مساوی یک بر یک در زمین بایر لورکوزن رضایت داد.

آرین روبن از نقطۀ پنالتی در دقیقۀ ۵۱ برای بایرن مونیخ و آرتورو ویدال در دقیقۀ ۵۹ برای بایر لورکوزن به جمع فهرست گلزنان هفتۀ سی ام بوندس‌لیگا پیوستند. شاگردان لوئیس فان‌گال هلندی هم اکنون با ۶۰ امتیاز و ۲ امتیاز فاصله با تیم دوم شالکه، پیشتاز جدول بوندس‌لیگا هستند. بایر لورکوزن با ۵۴ امتیاز تیم سوم جدول است.

شکست یورگن کلوپ در دیدار با یاران سابق ماینتسی

در یکی دیگر از دیدارهای حاشیه‌دار هفتۀ سی‌ام بوندس لیگا، زردپوشان بوروسیا دورتموند با سرمربی جوان و برجستۀ خود، یورگن کلوپ میهمان تیم ماینتس بودند. در نخستین بازگشت یورگن کلوپ به پایتخت ایالت راینلندفالتس جمهوری فدرال آلمان پس از ۱۸ سال فعالیت وی به عنوان بازیکن و سرمربی برای ماینتس، سرانجام تیم میزبان به لطف تک گل مهاجم مجارستانی خود، آدم سالای به بلند پروازی اخیر دورتموندی‌ها در بوندس‌لیگا پایان داد.

در ورزشگاه "وزر" شهر برمن، تیم میزبان وردربرمن با نتیجۀ ۴ بر 0 تیم اس.ث. فرایبورگ را در هم کوبید. برمنی‌ها با این پیروزی ۵۱ امتیازی شدند و جایگاه پنجم خود در جدول بونس‌لیگا را تثبیت کردند. اما تیم شهر دانشجونشین فرایبوگ فقط یک سال پس از صعود به بوندس‌لیگا، دوباره در معرض خطر شدید سقوط به بوندس‌لیگای ۲ قرار گرفته است.

اشتوتگارت همچنان بهترین تیم نیم فصل دوم

تیم فوتبال فا.اف.ب. اشتوتگارت با پیروزی ۱ بر 0 مقابل تیم میزبان هرتا برلین به دهمین پیروزی خود در طول ۱۳ دیدار نیم فصل دوم دست یافت. اشتوتگارت با این پیروزی با ۴۷ امتیاز در پلۀ ششم جدول قرار گرفته است.

با توجه به ترکیب دیدار فینال جام حذفی میان بایرن مونیخ و وردربرمن و همچنین در صورت راه یابی بایرن مونیخ به جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا و ایستادن وردربرمن در جمع پنج تیم نخست جدول پایانی بوندس‌لیگا، تیم ششم جدول پایانی بوندس‌لیگا نیز از سهمیۀ جواز حضور در لیگ فصل آیندۀ باشگاه‌های اروپا برخوردار خواهد بود. اشتوتگارتی‌ها به این دلیل بر روی کسب "بلیت اروپا" حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

دیدارهای پایانی هفتۀ ۳۰ بوندس لیگا

به گزارش دویچه‌وله، دیدارهای هفتۀ سی‌ام بوندس‌لیگا شامگاه یکشنبه با دیدار خانگی بوخوم مقابل هامبورگ و میزبانی نورنبرگ در برابر وولفسبورگ به پایان می‌رسد.

کد خبر 104783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز