گروه ورزشی: فوتبال امیدهای ایران در دوحه نتوانست خواسته‌های فوتبال دوستان پرحرارت ایرانی را برآورده سازد.

امیدها چون چهار سال پیش با اقتدار و مطمئن بازی نمی‌کنند. حتی زمانی که چینی‌ها در دقیقه 63 بازی ده نفره شدند،‌ سیموئز ندانست تیمش را چگونه برای شرایط تازه تغییر دهد.

این مربی برزیلی به تیم امید ما چه آموخته که نمی‌دانند در مقابل تیم ده نفره چین با چه روش و تاکتیکی بازی کنند. بازی را امیدهای ما با سرعت آغاز کردند. دویکوویچ مربی چین با همان چهار دفاع ثابت و چهار هافبک متمرکز و یک هافبک جلو و یک  مهاجم بازی کرد.

گل آرش برهانی در دقیقه 39 نوید یک پیروزی آسان را می‌داد، اما تیم امید به دلیل بی‌برنامگی بازی را به چین سپرد تا دقیقه 51 که فنگ آیاتینگ گل مساوی را روی اشتباه دفاع و دروازه‌بان ما به ثمر رساند.

رودباریان که بازو‌بند کاپیتانی را بر بازو داشت، چون دروازه‌بانان مبتدی عمل کرد. چینی‌ها که دست به خشونت زده بودند در دقیقه 63 با کارت قرمز داور اردنی یار شماره 11 خود ژوتینگ را از دست دادند و 43 دقیقه ده نفره مقابل ما ایستادگی کردند.

آنها در دقیقه 98 بازی موفق شدند گل دوم خود را توسط ژائوهای بین به ثمر برسانند تا تیم ایران در یک قدمی حذف‌شدن قرار بگیرد که نفوذ حسینی مدافع میانی ما پیش آمدو با فرار و ضربه‌ای زیبا گل دوم را به ثمر رساند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی هر دو دروازه‌بان تیم‌ها بد عمل کردند و تیم امید ما توانست هشت بر هفت بر چین غلبه کند و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند.حریف ما در این مرحله برنده قطر و تایلند است.

در دیگر بازی این مرحله تیم عراق توانست بر ازبکستان پیروز شود. اگر بازی ایران با چین 12 کارت زرد و یک اخراجی داشت، بازی ازبکستان و عراق نیز 14 کارت زرد داشت که در نوع خود بی‌نظیر بود.

لیگ فوتبال در گرمای بازی های آسیایی دوحه

در کوران بازی های آسیایی دوحه، لیگ فوتبال هم امروز در تقابل‌های داخلی در بالا و پایین جدول تعریف‌های خود را دارد. استقلال و استقلال اهواز در یک بازی  شرایط تازه‌ای را در صدر جدول به‌وجود خواهند آورد.

آیا سایپا با علی دایی روند موفقیت‌آمیز خود را ادامه خواهند داد؟ ذوب‌آهن حریف آسانی نیست که سایپا برای خود امتیاز کنار بگذارد؛ ضمن آن‌که خود ذوب‌آهن دوست دارد در مثلث بالای جدول جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. بازی سایپا و ذوب‌آهن دیدنی خواهد بود.

پرسپولیس در آزادی به مصاف صباباتری می‌رود تا دنیزلی فرضیه‌های خود را به اثبات برساند. پرسپولیس بالای جدول را می‌خواهد و برای رسیدن به آن پتانسیل لازم را نیز داراست.

پاس به خانه پیکان می‌رود تا همایون شاهرخی شیوه تازه فوتبال پاس را در این بازی به جلالی نشان دهد. جدال سپاهان ومس نیز در اصفهان دیدنی است، بازی سخت و پرتلاطمی خواهد بود.

راه‌آهن نیز با مربی جدید خود اکبر میثاقیان به مصاف ملوان می‌رود. دیداری آسان برای راه‌آهن تا نقطه‌های اعتماد و اطمینان را در جدول قرار دهد و بتواند امتیازات پایه را به دست آورد. آیا میثاقیان از عباس رضوی بیشتر فوتبال می‌داند یا شیوه اداره تیم در لیگ به عوامل دیگری هم ارتباط دارد؟

برق و فجر در شیراز در دیداری خانگی به مصاف هم می‌روند، ابومسلم نیز در مشهد با فولاد روبه‌رو می‌شود. لیگ را در همین چند خط داشته باشیم تا پایان بازی‌های آسیایی دوحه.

برنامه هفته دوازدهم لیگ برتر

  • سایپا- ذوب‌آهن
  • پرسپولیس – صبا باتری
  • پیکان – پاس
  • راه‌آهن – ملوان
  • استقلال اهواز – استقلال
  • ابومسلم- فولاد
  • سپاهان – مس
  • برق- فجر سپاسی
کد خبر 10547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز