گروه سیاسی: یک روز پس از آنکه رئیس‌جمهوری در جمع کارگران اعلام کرد "به چه حقی قانون می‌گذارید که 2بچه کافی است و بیش از 3بچه نیاورید"

علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی یادآور شد که برای تصویب این قانون از امام خمینی(ره) نظرخواهی شده و حتی نظر رهبر معظم انقلاب نیز با این قانون موافق بوده است.

علیرضا مرندی نماینده تهران، با بیان اینکه هیچ مباحثه‌ای با رئیس‌جمهور در رابطه با تعدد فرزندان ندارد و محمود احمدی‌نژاد را عدالت‌محورتر و دلسوزتر از خود برای مردم می‌داند، تاکید کرد: مواضعش در این‌باره اصلا به معنی زیرسؤال بردن اظهارات رئیس‌جمهور نیست بلکه تنها جویای آن است که آیا کار کارشناسی لازم در دولت برای افزایش تعداد فرزندان صورت گرفته است یا نه و اگر این کار انجام نشده، بهتر است که نظر کارشناسان و خبرگان اخذ شود.

به گزارش ایلنا وی با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد انسان عدالت‌محوری است و به فکر مردم کشور است، ادامه داد: الزاما همه چیزهایی که به ذهن ایشان می‌رسد با توجه و بررسی همه ابعاد نیست و لازم است قبل از زیر سؤال بردن مصوبه‌ای که به تصویب نمایندگان ملت و موافقت ولی امر مسلمین رسیده، مشورت بیشتری هم صورت بگیرد و الا بنده هم به آقای احمدی‌نژاد رای دادم و هم ایشان را دوست دارم.

وزیر بهداشت دولت هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه قانون تنظیم خانواده مربوط به رژیم سابق نیست، یادآور شد که این قانون 22 سال پیش و در دوره تصدی وی در وزارت بهداشت به تصویب رسیده است. 

به گفته وی، پیش از ارائه لایحه تنظیم خانواده از سوی دولت به مجلس، وی طی نامه‌ای به امام(ره) نظر ایشان را درباره این قانون جویا شده و ایشان نظر مثبتشان را با توجه به احساس ضرورت این مسئله اعلام کردند.

وزیر پیشین بهداشت با تاکید بر اینکه در آن زمان و حتی از آن زمان تاکنون هیچ مرجع تقلیدی علاوه بر امام خمینی(ره) نسبت به تصویب قانون تنظیم خانواده، اعتراضی نداشته است، ادامه داد.

حتی پس از فوت امام(ره) در دیداری که به همراه آقای هاشمی با مقام معظم رهبری داشتم خطاب به ایشان پرسیدم که اگر به‌نظرشان قانون تنظیم خانواده ذره‌ای اشکال شرعی دارد، به بنده اعلام کنند تا حال که پایم لب گور است، خطایی مرتکب نشوم و فتیله این کار را پایین بکشم. اما ایشان گفتند بروید و کارتان را بکنید.

وزیر پیشین بهداشت یادآور شد که قانون تنظیم خانواده در سال 66 به تایید شورای نگهبان رسیده و این شورا آن را مخالف شرع مقدس اسلام ندانسته است.

کد خبر 106213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز