جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

مراسم روز ملی خلیج‌فارس در استان هرمزگان برگزار شد.

در بخشی از این مراسم که در سالروز اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس برگزار می‌شد، جمعی از مردم و دانشجویان با حضور در جزیره هرمز، گرد نقشه خلیج‌فارس زنجیره انسانی تشکیل دادند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قلعه پرتغالی‌ها –که نماد اشغالگری در جنوب ایران است- به اهتزاز درآوردند. همچنین نقشه شنی خلیج‌فارس به مساحت 800متر مربع برکرانه این خلیج در جزیره هرمز طراحی شد.

در سوی دیگر و در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش، همایش بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش مهر، در این همایش که جمعی از مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس، مورخان و محققان میهمان آن بودند، ثبت ملی دانش‌های سنتی دریانوردی در حوزه‌خلیج‌فارس و تجلیل از برگزیدگان ششمین همایش روز ملی خلیج‌فارس صورت گرفت و  از 2 کتاب اطلس خلیج‌فارس در کارتوگرافان جهان و المصالح‌الممالک که درباره خلیج‌فارس است رونمایی شد.

آنکه دست به سلاح می‌برد کارش تمام است

در بخش عصرگاهی این همایش، رئیس‌جمهور در سخنانی تاکید کرد: زمانی که یک تمدن برای پیشبرد منویات خود به سلاح متکی و به فریب متوسل شود، کارش تمام است.
محمود احمدی‌نژاد ملت ایران را امروز قدرتمندترین ملت دنیا به‌شمار آورد و گفت: البته همه می‌دانند که امروز ملت ایران قدرتمند‌ترین ملت دنیاست اما می‌خواهند به سمت خورشید خاک بپاشند که این به‌خودشان ضرر می‌رساند.

او با بیان اینکه اقتدار ایران اقتداری برآمده از تهدید با بمب اتم و هفت‌تیرکشی گاوچران‌ها نیست، ادامه داد: اقتدار ملت ایران اقتدار فرهنگی و اخلاقی است؛ ما همه ملت‌های دنیا را دوست داریم و از امنیت، رفاه و پیشرفت همه ملت‌های دنیا خوشحال می‌شویم اما در برابر زیاده‌خواهان مشت محکمی هستیم که دندان‌های هر متجاوزی را در دهانش خرد می‌کند.  او در همین حال خطاب به کشورهای متجاوز گفت: خلیج‌فارس هم مشکل امنیتی ندارد. مشکل خود شما هستید.

دعوا بر سر نوع مدیریت

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دوران تاریخی مستکبران در دنیا به پایان رسیده است، تاکید کرد که ملت ایران درآینده مدیریت جهان نقش محوری و کلیدی دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دعوای ما با مستکبران عالم بر سر منطقه و سرزمین ایران نیست، افزود: موضوع اصلی ما هیچگاه در طول تاریخ امنیت و انرژی نبوده بلکه آنها جزئی ازمسائل کلان در این خطه تمدن ساز در دنیا بوده است. دعوای ما بر سر فرهنگی است که باید بر جهان حاکم باشد و دعوا بر سر نوع مدیریتی است که باید بر جهان حاکم باشد.

او با تاکید مجدد بر اینکه دعوای ما با مستکبران بر‌سر فرهنگ و تمدن است، گفت: دشمنان می‌خواهند این موضوع را منحرف کنند به‌طوری که اینگونه القا نمایند که خلیج‌فارس در طول تاریخ منطقه‌ای ناامن بوده وحالا نیاز است که توطئه گران در آن امنیت برقرار کنند.

گر حقیقتش آشکار شود

احمدی‌نژاد تاکید کرد: امروز مدعیان حقوق بشر و گردش آزادی اطلاعات در هر سرزمینی که وارد می‌شوند اول مردم آن سرزمین را به اسارت می‌گیرند و سپس درگیری‌های قومی و قبیله‌ای را در آن سرزمین به اوجش می‌رسانند.

وی در ادامه گفت: هیچ حادثه‌ای در ایران ثبت نشده که حاکی از درگیری‌های مذهبی باشد اما مستکبران وقتی عراق و افغانستان را اشغال کردند، درگیری‌های مذهبی را به بیشترین حد خود در این سرزمین‌ها رساندند و حتی قانون اساسی آن کشورها را براساس قانون اساسی فرقه‌ای نوشتند، همان کاری که چند سال قبل در لبنان انجام دادند.

او با اعلام اینکه اگر حقیقت تاریخ ملت ایران به دنیا معرفی شود دیگر جایی برای دغل‌کاری و فریب‌کاری  دشمنان باقی نخواهد ماند، گفت: ملتی که 2500 سال قبل برده‌داری را لغو و آزادی اندیشه را باب کرده، معلوم است که اگر حقیقتش آشکار شود همه ملت‌ها موج‌موج به سمت آن حرکت می‌کنند.

زیباترین جزیره دنیا

احمدی‌نژاد همچنین در سخنرانی دیگری در سالن المپیک کیش تاکید کرد: جزیره کیش باید شیک‌ترین و زیباترین نقطه ایران باشد. او گفت: باید جزیره‌ای بر پا کنیم که از همه نقاط دنیا برای دیدن آن بی‌تابی کنند، همانطور که زیباترین خلیج دنیا هم خلیج‌فارس است.

احمدی‌نژاد افزود: دولت هم به‌دنبال این است که کیش را به مرکز اصلی بین‌المللی برای فعالیت‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و تجاری تبدیل کند. رئیس‌جمهور ادامه داد: از اینکه کشورهای اطراف ما به پیشرفت برسند، خوشحال می‌شویم اما جزیره کیش می‌تواند زیباترین و پر جاذبه‌ترین جزیره کل دنیا باشد.

ملت ایران، دست هر متجاوزی را از بازو قطع می‌کند

رئیس‌جمهور تاکید کرد: هر دستی از هر نقطه دنیا بخواهد علیه ملت ایران به روی ماشه برود، مردم ایران قبل از اینکه آنها ماشه را فشار دهند، آن دست را از بازو قطع خواهند کرد. محمود احمدی‌نژاد که در سالن المپیک کیش سخن می‌راند و ایرنا خبر آن را منتشر کرد، گفت: اگر ملت ایران فرصت یابد، قدرت مدیریت جهان را دارد.

او ادامه داد: ملت ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود به‌طوری که هرگاه ملت ایران حرکت کرده، به‌دنبال خود موج سنگین جهانی را به راه انداخته است. او در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به توانمندی‌های ایرانیان مقیم کشورهای دیگر گفت: ایرانیان در هر کجای دنیا که زندگی می‌کنند مفید هستند. رئیس شورای ایرانیان خارج از کشور، تاکید کرد: حتی ایرانیان مقیم آمریکا از مفیدترین افراد هستند.

کد خبر 106289

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز