یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

سپاهان با تساوی 2 بر 2 مقابل ابومسلم در مشهد، قهرمانی‌اش را در لیگ برتر قطعی کرد

سپاهان تنها درصورتی قهرمان نخواهد شد که در 2 بازی باقیمانده ببازد و در مقابل ذوب‌آهن، علاوه بر گرفتن 6 امتیاز باقیمانده، تفاضلش را 20 گل ارتقا دهد.

صدرنشین لیگ هرچند در دقیقه ششم عقب افتاد ولی با گل‌های عماد رضا(20) و حاج صفی(75) پیش افتاد و گل عسگری تنها توانست مانع شکست ابومسلم شود.

سپاهان با این تساوی 63 امتیازی شد. ابومسلم اما با این تساوی به دسته اول سقوط کرد. ذوب‌آهن، تیم دوم جدول هم توانست مقاومت را با 2 گل شکست بدهد تا با 57 امتیاز همچنان مدعی اصلی نایب قهرمانی باشد.

بازی سرد در آزادی

بازی پرسپولیس و استیل آذین که به خاطر رویارویی پرسپولیسی‌ها حساسیت زیادی داشت با تساوی بدون گل به پایان رسید و انتظار تماشاگرانی که زیر باران شدید شاهد این بازی بودند، به هیچ وجه برآورده نشد. در این میان تیم ناکام، استیل آذین بود که با وجود تغییر کادر فنی‌اش نتوانست به پیروزی برسد و در رده پنجم باقی ماند تا شانس کسب سهمیه آسیایی‌اش به حداقل برسد.

انتظار می‌رفت که استیل آذین برای پیروزی در این بازی به آب و آتش بزند ولی این تیم پرسپولیس بود که در غیاب باقری توانست موقعیت‌های بیشتری به‌وجود آورد. در دقایق74 و‌ 75، علی عسگر و کلاه‌کج، 2 بازیکن تعویضی دایی بهترین فرصت‌های بازی را هدر دادند. با این نتیجه امید پرسپولیس برای رسیدن به رتبه سوم هم کمتر از قبل شد.

این بازی حاشیه‌هایی هم داشت، ازجمله اینکه لیدرهای پرسپولیس به تماشاگران این تیم اجازه نمی‌دادند پرسپولیسی‌های سابق از جمله علی کریمی و مهدوی کیا را تشویق کنند. همچنین پارچه نوشته‌ای با مضمون« پرسپولیس شعبه دیگری ندارد» در بخشی از ورزشگاه نصب شده بود.

پیروزی استقلال در بوشهر

تک گل استقلال در دقیقه 32 پیروزی این تیم مقابل شاهین بوشهر را رقم زد. بازی روز گذشته این دو تیم به میزبانی شاهین یک اتفاق مهم در نیمه اول داشت و آن ضربه پنالتی بود که به نفع استقلال گرفته شد. این ضربه پنالتی توسط پائولو رینالدو، بازیکن پرویی استقلال به گل تبدیل شد و شاگردان محمود یاوری تا پایان بازی نتوانستند گل خورده را جبران کنند؛

درحالی‌که در نیمه دوم برخی تماشاگران بوشهری از نتیجه بازی ناراضی بوده و سنگ و بطری به طرف زمین پرتاب کردند. به این ترتیب، استقلال در خانه حریف یک پیروزی ارزشمند به دست آورد و 55 امتیازی شد. استقلال هر چند در رده سوم باقی ماند ولی اختلافش با پرسپولیس را به 3 امتیاز افزایش داد تا برای گرفتن سهمیه آسیایی شرایط بهتری داشته باشد.

سقوط استقلال اهواز

تساوی 4-4 استقلال اهواز با سایپا موجب شد این تیم هم مانند ابومسلم به دسته اول سقوط کند. تیم اهوازی تا دقیقه 89 پیش بود و امید کمی برای بقا داشت ولی گل تساوی سایپا سقوط این تیم را قطعی کرد. ‌پس از این دو تیم، مقاومت که در فولادشهر شکست خورد، مدعی سوم سقوط است.

تیم شیرازی قبل از این بازی در رده چهاردهم قرارداشت ولی با پیروزی مس و راه‌آهن به رده شانزدهم سقوط کرد. پس از مقاومت، پاس هم که مانند این تیم 36 امتیازی است و دیروز در همدان با یک گل مغلوب ملوان شد، نگرانی زیادی بابت سقوط دارد. شاهین هم که 36 امتیاز دارد، به‌دلیل تفاضل گل بهتر در رده چهاردهم است.

احتمال جدایی‌قلعه‌نویی از سپاهان‌

به فاصله 2 هفته مانده به پایان لیگ، برخی خبرها حاکی از قطع همکاری امیر قلعه نویی با باشگاه سپاهان است. قرارداد سرمربی سپاهان بعد از لیگ نهم به‌پایان می‌ر‌سد و احتمال اینکه قلعه نویی یک فصل دیگر در این تیم بماند، بسیار کم است.

‌ظاهرا همه چیز بعد از حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا اتفاق افتاد؛ هنگامی که این تیم در بازی آخر مقدماتی لیگ قهرمانان جلوی العین شکست خورد و نتوانست به مرحله بعدی این مسابقات راه یابد.

در عین حال، امیر قلعه نویی هم برای ماندن مبلغ بالایی را به باشگاه سپاهان پیشنهاد داده‌ ودر ضمن از مسئولان این باشگاه خواسته است که چند تن از ستاره‌های لیگ نهم را برای لیگ دهم به خدمت بگیرند؛  شرایطی که نشان می‌دهد این مربی هم تمایلی به ادامه همکاری ندارد و البته برخی خبرها از مذاکره این باشگاه با مربیانی چون منصور ابراهیم‌زاده و لوکا بوناچیچ حکایت می‌کند.

نتایج هفته سی و دوم

شاهین بوشهر صفر - استقلال تهران یک
رینالدو (35)

ابومسلم مشهد 2 - فولاد مبارکه سپاهان 2
رجب‌زاده (6)، عسگری (78) برای ابومسلم
عماد رضا (20)، حاج صفی (75) برای سپاهان

ذوب‌آهن 2 - مقاومت سپاسی صفر
طالبی (18)، خلعتبری (74)

مس کرمان 3 - تراکتورسازی تبریز 2
جیودانی (25)، ادینهو (48)، سامره (57) برای مس 
ابراهیمی (16)، خیرخواه (68) برای تراکتور

استقلال اهواز 4 - سایپا کرج 4
خنی‌فر (17)، شریفات (32)، ماهینی (56)، صادقی (77) برای استقلال اهواز
منوچهری ماسوله (36 و 73)، انصاری‌فرد (63)، ابراهیمی (89) برای سایپا کرج

صبای قم یک - فولاد خوزستان یک
داوود حقی (91) برای صبا
رحمانی (4) برای فولاد خوزستان

راه‌آهن شهر ری 3 - پیکان قزوین صفر
پاشایی (28)، نورمحمدی (33)، کامیابی‌نیا (58)

پاس همدان صفر - ملوان بندرانزلی یکرافخایی (48)

جدول رده بندی لیگ برتر ‌

کد خبر 106493

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز