دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه الجزیره در گزارشی از نوار غزه از برگزاری جام جهانی نمادین در این منطقه با حمایت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از شبکه الجزیره، همزمان با ادامه محاصره غزه توسط نیروهای رژیم صهیونسیتی، مسئولین این منطقه اقدام به برگزاری جام جهانی نمادین در غزه کردند.
مقامات فلسطینی پیام این جام جهانی را پایان دادن محاصره این باریکه توسط رژیم صهیونیستی دانستند.

این مسابقات با حضور تیم‌های مختلفی برگزار شد که در آن، تیم‌ها با لباس و پرچم‌های تیم‌های حاضر در جام جهانی حضور پیدا کردند.

خبرنگار تلویزیون الجزیره در حالی که تصاویری از مراسم افتتاحیه این مسابقات پخش می‌شد، گفت: این مراسم جشن آزادی فلسطین نیست بلکه افتتاحیه جام جهانی فلسطینی در غزه است.

این شبکه با اشاره به این که این مراسم با حمایت سازمان ملل و اتحادیه فوتبال فلسطین در غزه برگزار شده، افزود: ده‌‌ها تن از خارجی‌های مقیم غزه که برای کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه آمده‌اند نیز درتیم های نمادین این مسابقات حضور دارند.

"اسماعیل مطر"، نایب رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین گفت: هرچند ما نمی‌توانیم در جام جهانی در آفریقای جنوبی شرکت کنیم ولی جام جهانی را به غزه آوردیم.

وی با اشاره به این که جهانیان نباید غزه را فراموش کنند خواستار رفع محاصره مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی شد.

در ادامه این گزارش یک بازیکن تیم ایتالیا در حالی که به رختکن می‌رفت در مصاحبه با الجزیره با اشاره به مظلومیت مردم غزه خواستار بازگشایی مرزهای این منطقه و آزادی مردم غزه از محاصره شد.

بازی افتتاحیه این مسابقات بین تیم‌های ایتالیا و فلسطین برگزار شد که با استقبال گسترده اهالی فلسطین مواجه شد.

خبرنگار الجزیره در ادامه با بیان این که شاید برگزاری این مسابقات مرهمی بر زخم‌ها و رنج‌های مردم غزه باشد، اظهار داشت: جام جهانی مدل فلسطینی پیامی ورزشی و سیاسی است.

در ادامه این گزارش جام مسابقات که توسط یکی از آهنگران منطقه جبالیا ساخته شده بود را به نمایش گذاشت.

خبرنگار الجزیره در پایان گفت: فلزات به کار گرفته شده در ساخت این جام از ویرانه‌های منازلی است که اسرائیلی‌ها در طی جنگ ویران کرده‌اند.

کد خبر 106546

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز