دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

گلاسگو: مردم جزیره کنا در غرب اسکاتلند 4 سال است که با صرف هزینه هنگفت دیگر رنگ موش ندیده‌اند اما حالا باید با حمله خرگوش‌ها دست‌و‌پنجه نرم کنند.

4 سال پیش مردم این جزیره که از دست موش‌ها به ستوه آمده بودند با هزینه بیش از 100 هزار دلار کلک موش‌ها را کندند اما حالا هزاران خرگوش به آنجا مهاجرت کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند خرگوش‌ها به خاطر اینکه موشی در این جزیره وجود ندارد این منطقه را بهترین نقطه برای زندگی می‌دانند.  مردم این جزیره اکنون می‌گویند زیاد شدن تعداد خرگوش‌ها زندگی را برایشان سخت کرده است اما مسئولان سازمان محیط زیست اعتقاد دارند هنوز وضعیت منطقه بحرانی نشده است.

1500 لامپ؛خوراک مرد چینی

سیچوان:  یک مرد چینی آنقدر از خوردن شیشه‌های شکسته لذت می‌برد که بعد از 32 سال هنوز کسی نتوانسته است جلوی او را بگیرد. ونگ‌سیانجون که اکنون 54 سال سن دارد، می‌گوید در 12 سالگی برای نخستین‌‌بار به خوردن شیشه  علاقه‌مند شده  و تاکنون دست‌کم 1500 لامپ را خورده است.

این مرد که تاکنون با هیچ ناراحتی جسمی به خاطر این مسئله رو‌به‌رو نشده است در ابتدا یواشکی شیشه می‌خورده است اما اکنون دیگر خانواده‌اش با رژیم غذایی خاص او کنار آمده‌اند. او می‌گوید همیشه شیشه خرد‌شده نمی‌خورد اما خوردن لامپ را در وعده صبحانه بسیار دوست دارد.  سیانجون برای خوردن لامپ عادت خاصی هم دارد؛ او نخست لامپ را در یک ظرف آب خرد   و سپس تکه‌های خیس شیشه آن را نوش جان می‌کند!

پارک در دیوار طبقه هفتم

اوکلاهما: جریان پارک‌کردن خودروی یک راننده ناشی در یک پارکینگ طبقاتی در آمریکا این روزها حسابی خبرساز شده است. قضیه از این قرار است که این آقای 67 ساله قصد داشت مرسدس بنز کلاس سی خود را در طبقه هفتم پارک کند اما به جای پدال ترمز پدال گاز را فشار داد! این راننده ناشی البته می‌گوید پایش میان پدال گاز و ترمز گیر کرده بود.

شدت برخورد به حدی بود که دیوار پارکینگ شکافته شد و نیمی از خودرو میان زمین و آسمان معلق ماند! هر چند خودروی این آقا سقوط نکرد اما این راننده باید خسارت دست‌کم 7 خودروی دیگری که بر اثر سقوط مصالح در خیابان آسیب دیده‌اند را بدهد. ماموران پلیس می‌گویند راننده شانس آورده که سقوط آجرها باعث مرگ کسی نشده است!

هایدی ،ممکن است آلمانی باشد!

برلین  :  هایدی را بیشتر مردم جهان می‌شناسند؛ دختربچه‌ای  که در کوه‌های آلپ  سوئیس از پدربزرگش مراقبت می‌کند. تاکنون فیلم‌ها و کارتون‌های گوناگونی از رمان هایدی که از معروف‌ترین آثار ادبیات سوئیس به شمار می‌رود ساخته شده است اما اکنون محققان می‌گویند برخلاف تصور همه، هایدی ممکن است آلمانی باشد.

گفته می‌شود این رمان که توسط یوهانا اشپیری نخستین‌‌بار در سال 1880 منتشر شد در  واقع برداشتی کامل از کتاب یک نویسنده آلمانی به حساب می‌آید که 50 سال پیش‌تر منتشر شده بود. این ادعا حسابی باعث خشم سوئیسی‌ها شده است.

این رمان با نام اصلی «سال‌های خانه‌به‌دوشی و یادگیری هایدی» آنقدر برای مردم این کشور مهم است که منطقه‌ای توریستی در این کشور به نام« هایدی لند» نامگذاری شده است.

کد خبر 106598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز