سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: مردم روستای اللبن الشرقیه در نزدیکی شهر نابلس در کرانه باختری، سحرگاه سه‌شنبه که برای ادای نماز صبح به مسجد خود مراجعه کردند، این مسجد را سوخته و ویران یافتند.

بعضی شاهدان فلسطینی می‌گویند که این مسجد را عده‌ای از شهرک‌نشینان به آتش کشیده‌اند. مقامات دولت خودگردان فلسطین هم این موضوع را تایید می‌کنند و شهرک‌نشینان یهودی و رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله می‌دانند.

عده‌ای از ماموران بازرسی و پلیس رژیم صهیونیستی در محل حاضر شده و وعده دادند که در این باره تحقیق می‌کنند. روستایی که مسجد آن دیروز ویران شد، در محاصره 3 شهرک‌ یهودی‌نشین واقع است.

مردم این روستا و خانه‌های آن در گذشته نیز بارها هدف حمله شهرک‌نشینان یهودی قرار گرفته‌اند. میزان و شدت این حملات آنقدر زیاد است که مقامات رژیم صهیونیستی هم این حملات را انکار و تکذیب نمی‌کنند. ماه گذشته مسجد روستای هوارا در نابلس ویران شد. شهرک‌نشینیان یهودی که این مسجد را ویران کردند آثاری همچون نقاشی از ستاره داوود را در محل از خود به جا گذاشتند.

2 هفته پیش نیز شهرک‌نشینان صدها اصله درخت زیتون را در این منطقه از ریشه درآوردند و چند خودرو متعلق به فلسطینیان را به آتش کشیدند. در ماه دسامبر نیز شهرک‌نشینیان یهودی مسجدی را در روستای یوسف به آتش کشیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که یک نیروی کاری ویژه برای تحقیق درباره این حملات تشکیل می‌دهد، اما تا‌کنون هیچ اقدامی برای جلوگیری از وقوع این حملات صورت نگرفته‌است. گروه‌های حقوق بشر می‌گویند که این حملات از سوی رژیم صهیونیستی جدی گرفته نمی‌شود. سازمان عفو بین‌الملل اخیرا در گزارشی اعلام کرده که حمله شهرک‌نشینان یهودی نشین به خانه‌های فلسطینیان اکنون دیگر به امری عادی تبدیل شده‌است.

در همین حال  نماینده آمریکا در امور خاورمیانه برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم صلح خاورمیانه وارد منطقه شد. پیش از سفر جورج میچل، دیروز باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

واشنگتن می‌گوید که مذاکرات غیرمستقیم صلح میان نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطین آغاز شده‌است. اتحادیه عرب همین هفته با حمایت مشروط از این مذاکرات اعلام کرد که این مذاکرات نباید بیشتر از 4 ماه طول بکشد و طی همین 4 ماه باید به نتیجه برسد.

کد خبر 106672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز